Publications 2006
Publications in peer-reviewed journals:
Van Maanen, J. Jesseph, D.M., Hunter, M., Stedall, J., Malcolm, N. (2006). ‘John Pell (1611–1685): mathematical utopian’, review symposium of [Noel Malcolm, Jacqueline Stedall, John Pell (1611–1685) and his Correspondence with Sir Charles Cavendish: The Mental World of and Early Modern Mathematician, Oxford: Oxford University Press, 2005] Metascience 15, 217–249.
Book chapters:
Van Maanen, J. & Grootendorst, A. (2006). Enkele aspecten van de wiskunde in de Griekse Oudheid. In M. Keestra (Ed.). Een cultuurgeschiedenis van de wiskunde. Amsterdam: Uitgeverij Nieuwezijds. pp. 47–79.
Van Maanen, J. (2006). Sprongen in het diepe en passen op de plaats – wiskunde in de 18de eeuw. In M. Keestra (Ed.). Een cultuurgeschiedenis van de wiskunde. Amsterdam: Uitgeverij Nieuwezijds. pp. 127–149.
Vos, P. (2006). Assessment of applied mathematics and modelling: using a laboratory-like environment. In W. Blum, P. Galbraith, H.-W. Henn & M. Niss (Eds.). Applications and Modelling in Mathematics Education; New ICMI Studies Series no. 10 (Chapter 3.7.5, pp 1-8). New York : Springer.
Book reviews:
Vos, P. & Doorman, M. (2006). Bespreking van “Meetkunde opnieuw uitgevonden; een studie naar de waarde en toepassing van de geschiedenis van de meetkunde in het wiskundeonderwijs”, proefschrift Iris van Gulik-Gulikers. Tijdschrift voor Didactiek der Bètawetenschappen, 23(1/2), xx-xx.
Conference proceedings:
Jansen, E.P.W.A., Steur, J.M., Van Trigt, A., Ossevoort, M. (2006). Learning environment and its influence on the acquisition of generic skills in biology, pharmacy and life science and technology students. In C. Rust (Ed.), Improving students learning. 13. Improving student learning through assessment (pp. 309-319). Oxford: Oxford Brookes University.
Roorda, G., Vos, P & Goedhart, M. (2006). The Concept of the Derivative in Modelling and Applications. In C. Haines, P. Galbraith, W. Blum and S. Khan S (Eds), Mathematical Modelling (ICTMA 12): Education, Engineering and Economics (Chapter 5.8). Chichester, UK: Horwood Publishing.
Vos, P., Devesse, T.G. & Rassul, A. (2006). Educational Design Research in Mozambique: Starting Mathematics from Authentic Resources. In J. Novotna (Ed.), Proceedings of the 30th International Conference on Psychology in Mathematics Education (PME30), Volume 5 (pp. 345-352) .Prague, Czech Republic: Charles University.
Vos, P. (2006). Quantitative research methods in MSTE: a closer look at the use of questionnaires and Likert scales. In L. Jola & K. Brodie (Eds.). Proceedings of the 14th annual meeting of the Southern African Association for Research in Mathematics Science and Technology Education (SAARMSTE) (pp. 706-712). Pretoria, South Africa: SAARMSTE.
Vos, P. (2006). Assessment of Mathematics in a laboratory-like environment: the importance of replications. In M. Bosch (Ed.), Proceedings of the 4th Conference on European Research in Mathematics Education (CERME-4) (pp. 1696-1705). Gerona, Spain: FUNDEMI IQS – Universitat Ramon Llull.
Conference contributions (non-published):
Apotheker, J. H. (2006). Lernlinien in Chemie zwischen Kontext und Konzept. Paper presented at the GDCP-Jahrestagung, Bern, September 18-21, 2006.
Apotheker, J. H., Pilot, A., Streun, A. v., & Goedhart, M. (2006). Implementation of cooperative learning in the chemistry classroom. Paper presented at the 8th ECRICE, Budapest, August 31 - September 1, 2006.
Goedhart, M.J. (2006). Crossing borders between (research into) mathematics and science education. Invited keynote presented at SMEC 2006, Interconnections between Science and Mathematics: 2nd Science and Mathematics Education Conference. Dublin, September 18-19, 2006.
Pol, H., Harskamp, E., Suhre, C. (2006). Improvement of Physics Problem Solving Abilities with the Help of Digital Support. In: E. van den Berg, D. van den Berg and T. Ellermeijer, (Eds.), Program and abstracts of the GIREP Conference 2006. Amsterdam, The Netherlands.
Tolboom, L., Laar, B. van de & Vos, P. (2006). Apolloproject Wiskunde deficienties , het traceren en wegwerken van deficiënties in het eerste jaar hoger onderwijs. SURF-conferentie ‘Wiskundevoorkennis voor het hoger onderwijs’, Utrecht, 9 Maart 2006.
Van de Laar, B., & Vos, P. (2006). Online assessments van academische vaardigheden: de resultaten van een pre-test aan de RUG . Landelijke Dag Studievaardigheden, Rijksuniversiteit Groningen, 1 Juni 2006.
Professional publications:
Apotheker, J. H. (2006). Samenwerkend leren in het wiskundeonderwijs. Euclides 81 (8),
Roorda G. (2006). Samenhang: Waar te beginnen? Euclides 81(7)
Van Maanen, J. (2006). Diagrams and mathematical reasoning: some points, lines, and figures. BSHM Bulletin 21 (2) 97–101.
Reports:
Vos, P., Smedinga, R., Huiges, N. & Laar, B. van de (2006). SURF-project ‘Connecticut’; Verslag van Informatica-Pilot 1: online-toetsen van competenties met een zelf-reflectie-tool. Groningen: Rijksuniversiteit Groningen.
Tolboom, L., Tolboom, J. & Vos, P. (2006). Wiskunde in een webgebaseerde leeromgeving . Rapport NWO-EW project Leraar-in-onderzoek. Groningen: Rijksuniversiteit Groningen.
Last modified: | 11 July 2023 11.41 a.m. |