Skip to ContentSkip to Navigation
Rudolf Agricola School for Sustainable Development
Bringing sustainability science forward
Rudolf Agricola School Onderwijs Minors

Minor Global Studies and Colonial Critiques

Overzicht

Deze minor heeft als doel om inzicht te bieden in hoe mondiale uitdagingen onevenredig veel invloed hebben op landen in het mondiale zuiden en hoe en vooral waarom de kloof tussen hoge- en lage-inkomenslanden blijft groeien. Tijdens deze minor maak je kennis met academische dekolonisatie die verder gaat dan assimilatie. We richten ons op benaderingen van dekolonisatie via bewust en proactief onderwijs van een gediversifieerd en getransformeerd gede-koloniseerd curriculum, en door het toepassen van boeiende pedagogieën zoals kritische kunstgebaseerde methoden.

Interdisciplinariteit

Verschillende vakken in deze minor bieden een interdisciplinair perspectief dat op elkaar inwerkt en vorm geeft aan het specifieke onderwerp dat wordt onderzocht. Diverse elementen van dekolonisatie in inhoud en onderwijsmethoden zijn verworven in deze minor, waaronder (maar niet beperkt tot) de inhoud van de cursus, voorbeelden en case studies die worden onderzocht, onderwijsbenaderingen, en literatuur en bronnen die worden gebruikt.

Structuur

De Minor Global Studies and Colonial Critiques heeft een totale studielast van 30 ECTS. Alle cursussen worden in het Engels gegeven en zijn verplicht om de Minor af te ronden. De minor vind plaats in blok 1A en 1B. Verwacht wordt dat je twee dagen per week lessen hebt, waarbij elke cursus twee hoorcolleges (of werkgroepen) per week heeft. De cursus wordt gegeven in Leeuwarden.

Praktische Informatie

Voor het academisch jaar 2024-2025 opent de inschrijving op 24 mei en sluit op 5 juli. Meer informatie vind je op de minor webpagina. Voor vragen over de inhoud van de minor kun je contact opnemen met Associate Professor Sepideh Yousefzadeh. Voor praktische zaken zoals inschrijvingen en de planning van de cursussen kun je mailen naar cf-minor@rug.nl.

Laatst gewijzigd:26 juni 2024 14:31
View this page in: English