Rudolf Agricola School for Sustainable Development
More Onderwijs Minors

Minor Arctische en Antarctische Studies

Overzicht

Begin aan een fascinerende ondekking van Arctische en Antarctische Studies! Deze minor is ontworpen om een breed sociaal en ecologisch overzicht te bieden van de relatie tussen mens en omgeving in het Noordpoolgebied, en is geschikt voor studenten met diverse achtergronden. De docenten in het programma voeren allemaal origineel onderzoek uit in dit dynamische deel van de wereld en hebben ervaring met beleidsgerelateerde kwesties. Dit programma kan een uitstekende voorbereiding bieden voor een carrière in onderzoek (natuur- of sociaalwetenschappelijk) of beleid/bestuur. Door zowel zelfstandig als in groepen te werken, leren studenten kritisch te denken, originele onderzoeksonderwerpen te ontwikkelen en goed geformuleerde analyses te schrijven.

Interdisciplinariteit

Studenten zullen waardevolle inzichten verkrijgen vanuit het perspectief van verschillende disciplines, waaronder (maar niet beperkt tot) exacte wetenschappen (bijv. vegetatiepatronen), geschiedenis (bijv. activiteiten van historische ontdekkingsreizen in de Poolgebieden), archeologie (bijv. oude culturen), sociale wetenschappen (bijv. de invloed van het klimaat op de levenswijze van de Inuit), politieke wetenschappen (bijv. geopolitiek van exploitatie) en milieubeschermingsbeleid (bijv. het Antarctisch Verdrag).

Structuur

De volledige minor omvat zes vakken van vijf ECTS; de minor begint in september en kan, indien voltijds gevolgd, in een half jaar worden voltooid. Je kunt er ook voor kiezen om minder vakken te volgen en de minor half november te starten. Een set van drie vakken van elk 5 ECTS kan voltijds worden gevolgd. Deze 3 vakken verschillen in vorm: in module (a) treedt de student op als student, in module (b) treedt de student op als docent en in module (c) moet de student een benadering tonen als wetenschapper.

Praktische Informatie

Studenten van de Rijksuniversiteit Groningen kunnen zich inschrijven via Progress. Studenten aan andere instellingen voor hoger onderwijs kunnen zich inschrijven voor een bijvak aan de Rijksuniversiteit Groningen. De minor staat ook open voor niet-ingeschreven studenten via de zogenaamde open modules. Inschrijven voor de minor is mogelijk van eind mei tot 5 juli 2024 en inschrijven voor de vakken is mogelijk tot 5 juli 2024. Voor meer informatie over het programma kun je de minor webpagina raadplegen. Bij vragen kun je contact opnemen met Maarten Loonen.

Laatst gewijzigd:25 juni 2024 11:40
Volg ons opyoutube twitter