Over ons Praktische zaken Branding & Visual Identity RUG-profiel en huisstijl Visueel profiel Schools for Science & Society

Over het modulaire illustratiesysteem

Het modulaire illustratiesysteem bestaat uit herkenbare en eenvoudige iconen die staan voor de 'verbindende' rol en voor de werkwijze van de schools (algemene of corporate iconen) of voor de naamgever of de thematiek van de schools (iconen van de schools).

Kenmerken

• Het systeem bevat negen iconen per school en vijf algemene of corporate iconen.
  • Een icoon is opgebouwd uit maximaal twee kleuren en bestaat uit een kleurvlak met een illustratie erin. De iconen mogen alleen in hun oorspronkelijke vorm worden toegepast.
  • De iconen zijn zorgvuldig ontworpen en geproduceerd. Verhoudingen, lijndiktes, kleuren zijn op elkaar afgestemd. Dit dient de herkenbaarheid en de visuele aantrekkelijkheid.

Gebruik de iconen dus niet zoals in de twee voorbeelden hieronder: het kernicoon van de Rudolf Agricola School for Sustainable Development met een koptelefoon er aan toegevoegd en een voorbeeld waarin het corporate gespreksicoon is gebruikt om een citaat op te maken.

Het bewerken van iconen of het toevoegen van elementen aan iconen is niet toegestaan.
Het integreren van iconen in grotere kleur- en/of tekstvakken is niet toegestaan.

Zijn er vragen of opmerkingen over de toepassing van de iconen, dan graag contact opnemen met huisstijl rug.nl.

Corporate iconen Schools voor Wetenschap & Samenleving

De algemene of corporate iconen van de Schools voor Wetenschap & Samenleving staan symbool voor de werkwijze en de rol van de schools in de maatschappij. Er zijn vijf iconen, inclusief een kern-icoon dat staat voor de dialoog tussen wetenschap en samenleving. Deze iconen kunnen worden gebruikt:

• Om het algemene verhaal over de schools te vertellen. Waarom zijn ze opgericht, wat willen ze bereiken, hoe doen ze dat en waar werken ze aan.
  • In de communicatie van een school, als aanvulling op de eigen set. In die context kunnen de algemene iconen fungeren als verbindende verhaalelementen.
De corporate iconen
Voorbeeld gebruik corporate gespreksicoon
Corporate gespreksicoon gebruikt in een uiting van de Jantina Tammes School of Digital Society, Technology and AI.

Iconen schools

Iedere school heeft een eigen set van negen iconen die de thematiek en de eigenheid van de specifieke school verbeelden. Net als bij de corporate iconen heeft elke school een kern-icoon. Dit is een verwijzing naar de kernthematiek of de naamgever van de school.

Met de iconen kunnen accenten of verbanden worden gelegd naar specifieke onderwerpen, momenten of actualiteit. De iconen worden altijd in combinatie met elkaar toegepast en hebben hierdoor een symbolische of verhalende rol in de communicatie.

Iconen schools

Kern-iconen

De kern-iconen geven het illustratiesysteem extra herkenning. Zowel op corporate niveau als op het niveau van de schools.

Kerniconen zijn geen logo's! Ze worden altijd in combinatie met één en liefst twee of drie andere iconen toegepast en staan nooit op dezelfde hoogte als het (corporate) logo.

Kernicoon nooit op dezelfde hoogte als het corporate logo of het logo van de school plaatsen
Kernicoon abusievelijk in emailondertekening als logo toegepast.

Download een icoon

Klik op 'jpg' of 'eps' om de afbeelding te downloaden.

Iconen Corporate
Iconen Aletta Jacobs School for Public Health