Rudolf Agricola School for Sustainable Development
Bringing sustainability science forward
Rudolf Agricola School Nieuws & Evenementen

Klanken voor Agricola: Huiskamerconcerten | Agricola Diner |Agricola-projectkoor

Wanneer:za 26-10-2024 13:30 - 22:30
Waar:Laurentiuskerk, Kostersgang 8, Baflo

Op zaterdag 26 oktober vinden er diverse activiteiten plaats, gewijd aan Rudolf Agricola, de naamgever van onze School. De activiteiten worden georganiseerd door de Stichting Agricola Laurentius.

Klanken voor Agricola, Huiskamerconcerten

26 oktober 13:30 - 17:00

Allereerst openen zes markante locaties in Baflo hun deuren voor concerten door enthousiaste musici met gevarieerd repertoire. U kunt kiezen uit route A of route B en woont dan drie concerten bij. De middag begint in de Laurentiuskerk. Vandaar wandelt u naar uw locaties. Om 17 u sluit de middag af in de kerk met een drankje en hapje.

Agricola Diner

26 oktober 17:30 - 19:30

Aansluitend hebt u de mogelijkheid om na de middag vol huiskamerconcerten te eten bij het sfeervolle Grand Café De Hoek in Baflo. Bezoekt u ‘s avonds het concert in de Laurentiuskerk? Voorafgaand kunt u hier eten.

Het eetcafé biedt een driegangen buffet voor 29,50 drankjes zijn voor eigen rekening. Om te reserveren dient u hier uw tickets te kopen. Doe dat uiterlijk 21 oktober.

Klanken voor Agricola Concert door het Agricola-projectkoor

26 oktober 20:00 - 22:30

's Avonds vindt ter gelegenheid van de sterfdag van Rudolf Agricola (27 oktober 1485) in de Laurentiuskerk een uitvoering plaats van het Agricola-projectkoor onder leiding van dirigente Inge Roelands.
Het koor zingt werken van tijdgenoten van Agricola uit landen en plaatsen waar hij heeft gewoond. Zoals o.a. Josquin Desprez, Heinrich Isaac, Jacobus Barbireau en Guillaume Dufay. Ook werk van Agricola zelf zal klinken.
De muziek wordt afgewisseld met korte verhalen over de reizen van de beroemde humanist uit Baflo.

Meer informatie en tickets

Meer informatie over deze activiteiten en tickets vindt u op de website van de Stichting Agricola Laurentius.