TalencentrumOnderdeel van Rijksuniversiteit Groningen
Talencentrum
Talencentrum Over ons Nieuws

Talencentrum RUG biedt wegens succes derde opleidingsronde tot docent Nederlands aan binnen een jaar

18 oktober 2024
decoratieve afbeelding

Het Talencentrum Rijksuniversiteit Groningen kondigt met trots het derde cohort van de opleiding tot docent Nederlands als tweede taal (NT2) aan. Na het hoge aantal aanmeldingen voor de eerste opleidingsronde, is direct besloten om de opleiding niet jaarlijks, maar halfjaarlijks aan te bieden. Door het opleiden van bekwame NT2-docenten hopen wij ons steentje bij te dragen aan de groeiende vraag naar docenten.

De opleiding duurt een jaar en bestaat uit 18 gevarieerde bijeenkomsten en een uitgebreid stagetraject waarna de cursisten gecertificeerd NT2-docent zijn. Het eerste cohort van de opleiding studeert in januari 2025 af . De tweede lichting is in september van start gegaan en momenteel staat de inschrijving voor de derde opleidingsronde open.

Een opvallende toevoeging aan deze derde ronde is de optie tot het volgen van het didactisch voortraject. Dit voortraject is bedoeld voor iedereen die wel de juiste vooropleiding heeft gedaan, maar niet in het bezit is van een onderwijsbevoegdheid. Zo kunnen zij alsnog meedoen aan de opleiding en bieden we deze ronde nog meer geïnteresseerden de kans om zich aan te melden.

De nieuwe ronde van de opleiding start in februari 2025. Geïnteresseerden kunnen zich tot vrijdag 25 oktober aanmelden. Meer informatie over de opleiding en toelatingseisen is te vinden op de website van het Talencentrum.

Laatst gewijzigd:18 oktober 2024 10:24