Skip to ContentSkip to Navigation
Onderwijs Rechtsbescherming Indienen klacht, bezwaar en beroep Klacht

Wat kan ik doen als ik een klacht heb?

Wanneer je een klacht hebt, zijn er een aantal mogelijkheden om daar wat aan te doen.

Informeel
Het verdient de voorkeur de informele weg te bewandelen: praten met degene die het probleem veroorzaakt en samen tot een bevredigende oplossing komen. Je wilt natuurlijk zo snel mogelijk een oplossing voor je probleem en de officiële weg van formele procedures en bezwaarschriften duurt vaak meerdere weken.

Raadpleeg de website van jouw faculteit voor de te volgen procedure:
Als de verhoudingen of de sfeer er niet naar zijn om dat zelf te doen of staat jouw faculteit er niet tussen, laat je dan adviseren door je studieadviseur of een studentendecaan van het SSC.

Formeel
Je kunt ook de formele procedure in werking stellen door officieel een klacht in te dienen. Een klacht kun je online bij het Centraal Loket Rechtsbescherming Studenten indienen of schriftelijk richten aan:

Rijksuniversiteit Groningen
Centraal Loket Rechtsbescherming Studenten (CLRS)
Postbus 72
9700 AB Groningen

Een klacht wordt ter behandeling doorgestuurd naar het juiste orgaan of de juiste functionaris. Je krijgt per ommegaande van het Centraal Loket Rechtsbescherming Studenten (CLRS) bericht naar wie of welk orgaan je klacht is doorgezonden.

Afhankelijk van de klachtenregeling die van toepassing is, ontvang je bericht binnen 4 tot 10 weken.
View this page in: English