Wat is een klacht?
Een klacht is volgens het woordenboek een uiting van
ontevredenheid. Je kunt een klacht indienen als je bijvoorbeeld
niet tevreden bent over het gedrag van een medewerker of over de
kwaliteit van het onderwijs of een onderwijsvoorziening. Je kunt
een klacht indienen die over een individuele kwestie gaat
die jou raakt. Je bent bijvoorbeeld onheus bejegend
door een medewerker van de universiteit of een docent heeft niet
tijdig jouw scriptie beoordeeld.
Wanneer je weet dat veel studenten dezelfde klacht hebben of wanneer jouw klacht een algemene kwestie betreft die meer studenten raakt dan jou alleen, bijvoorbeeld een klacht over het niveau van jouw opleiding of de nakijktermijnen, dan is het effectiever om je gezamenlijk te richten tot de faculteits- of universiteitsraad. Als tegen een beslissing bezwaar of beroep openstaat, kun je geen klacht indienen.
Wanneer je weet dat veel studenten dezelfde klacht hebben of wanneer jouw klacht een algemene kwestie betreft die meer studenten raakt dan jou alleen, bijvoorbeeld een klacht over het niveau van jouw opleiding of de nakijktermijnen, dan is het effectiever om je gezamenlijk te richten tot de faculteits- of universiteitsraad. Als tegen een beslissing bezwaar of beroep openstaat, kun je geen klacht indienen.
View this page in: English