dr. F. (Floor) Velthuis
Studieadviseur GSMS masteropleidingen, docent/trainer persoonlijke ontwikkeling
Expertise
Studieadviseur: ik werk als studieadviseur voor studenten van de masteropleidingen van de Graduate School of Medical Sciences (MMIT & CPE en aanverwante tracks)
Onderwijs: naast mijn studieadviseurschap werk ik bij SCOPE; het expertisecentrum voor persoonlijke ontwikkeling, in het UMCG. Wij ontwikkelen en geven onderwijs dat gericht is op de persoonlijke en professionele ontwikkeling van studenten. Onderwerpen die in onze workshops aan bod komen zijn onder andere socialisatie, professionele identiteitsontwikkeling, waarden, kernkwaliteiten en het behouden van een gezonde balans in het leven. Ons onderwijs is ervaringsgericht, met als doel een andere manier van leren te bereiken door gebruik te maken van interactieve en creatieve lesmethoden. Van een veelal cognitieve focus terug naar ervaren, inzicht krijgen in jezelf en je sociale context, en geïnspireerd worden.
Onderzoek: Ik heb mijn proefschrift geschreven op het gebied van onderwijs- en organisatieverandering. Ik ben gefascineerd door veranderingen in organisaties; hoe mensen reageren, de dynamiek die optreedt en de complexiteit van het organiseren van verandering voor degenen die de leiding hebben, de veranderleiders. Mijn proefschrift richt zich met name op de complexiteit van het organiseren van verandering in de bacheloropleidingen van medische faculteiten.
Onderwerpen PhD thesis: curriculumveranderingen, medisch onderwijs, complexiteit, uitdagingen en strategieën van veranderleiders, situationeel bewustzijn, governance, de rol van lokale institutionele contexten in internationale curriculumontwikkelingsprojecten.
Onderwijs: naast mijn studieadviseurschap werk ik bij SCOPE; het expertisecentrum voor persoonlijke ontwikkeling, in het UMCG. Wij ontwikkelen en geven onderwijs dat gericht is op de persoonlijke en professionele ontwikkeling van studenten. Onderwerpen die in onze workshops aan bod komen zijn onder andere socialisatie, professionele identiteitsontwikkeling, waarden, kernkwaliteiten en het behouden van een gezonde balans in het leven. Ons onderwijs is ervaringsgericht, met als doel een andere manier van leren te bereiken door gebruik te maken van interactieve en creatieve lesmethoden. Van een veelal cognitieve focus terug naar ervaren, inzicht krijgen in jezelf en je sociale context, en geïnspireerd worden.
Onderzoek: Ik heb mijn proefschrift geschreven op het gebied van onderwijs- en organisatieverandering. Ik ben gefascineerd door veranderingen in organisaties; hoe mensen reageren, de dynamiek die optreedt en de complexiteit van het organiseren van verandering voor degenen die de leiding hebben, de veranderleiders. Mijn proefschrift richt zich met name op de complexiteit van het organiseren van verandering in de bacheloropleidingen van medische faculteiten.
Onderwerpen PhD thesis: curriculumveranderingen, medisch onderwijs, complexiteit, uitdagingen en strategieën van veranderleiders, situationeel bewustzijn, governance, de rol van lokale institutionele contexten in internationale curriculumontwikkelingsprojecten.
Laatst gewijzigd: | 16 oktober 2024 15:34 |