Over ons Faculteit Rechtsgeleerdheid Actueel Agenda Congressen, symposia, lezingen Juridische Onderwijsdag 2020

Virtueel pleiten in het arbeidsrecht met TrainTool

Traintool daagt studenten uit te oefenen met het overtuigend bepleiten van argumenten én actief deel te nemen aan het onderwijs. Het draait bij de opleiding Rechtsgeleerdheid in het algemeen, maar bij een vak als arbeidsrecht in het bijzonder, naast een goede beheersing van de materie ook om het overtuigend kunnen bepleiten en afwegen van standpunten. In het arbeidsrecht wordt veelvuldig geprocedeerd en in veel situaties is het antwoord niet zwart-wit. Voor een advocaat is het dus van groot belang de rechter aan de hand te nemen en te overtuigen van zijn/haar gelijk. Naast het vergaren van kennis is het daarom relevant dat studenten ook hun mondelinge vaardigheden ontwikkelen. De inzet van TrainTool kan bijdragen aan een verbetering van het onderwijs en een goede voorbereiding van de studenten op de praktijk. De sectie Sociaal Recht werkt nu al twee jaar met de applicatie TrainTool. In deze workshop vertelt Jorn Kloostra (RU) u over de wijze waarop zij in Nijmegen TrainTool inzetten binnen het onderwijs. Hij deelt bevindingen en laat u TrainTool daarnaast ook zelf ervaren.

Laatst gewijzigd:02 augustus 2023 10:43