Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Herman Bröring: 'UPG-status grote risico's voor Aruba'

08 maart 2011

Tijdens een internationaal symposium op 23 februari 2011 over wat het toepassen van EU-recht betekent voor onder meer Aruba heeft premier Mike Eman opnieuw gepleit voor een nauwere verhouding (ultraperifeer gebied oftewel UPG-status) met Europa. Hij zei dit nadat een van de vijf uitgenodigde gezaghebbende experts van EU-recht, prof. mr. dr. H.E. Broring van de Rijksuniversiteit Groningen, in de openingslezing aangaf dat een UPG-status voor Aruba grote risico’s met zich meebrengt. Andere sprekers van de RUG waren universitair hoofddocent europees recht Dimitry Kochenov en hoogleraar Europees Recht prof. dr. Laurence Gormley.

Lees de artikelen op de website van Amigonieuws: Eman handhaaft UPG-wens en UPG-status in volksreferendum beslist.
Gerelateerd: column op Amigonieuws: Mag ik ff: ‘ik hou mijn hart vast’, René van Nie, Radio Nederland Wereldomroep: Eman pessimistisch over integratie Europa

Laatst gewijzigd:07 april 2021 16:38