Over ons Faculteit der Letteren Letterenfestival

Terugblik Letterenfestival 2024

Op zaterdag 21 september vond het Letterenfestival weer plaats. De zonnige derde editie werd ingeleid met een gedicht van RUG huisdichter Femke de Heer en officieel geopend door wethouder Carine Bloemhoff en decaan Thony Visser. Vervolgens was er voor jong en oud van alles te doen op verschillende plekken in en om het Harmoniegebouw. De honderden bezoekers konden een mini-lezing volgen of een filmvertoning bijwonen, maar ook zelf aan de slag als curator van 'Het museum van de toekomst', als archeoloog voor een dag of als presentator van het journaal.

Onderzoekers van de faculteit konden dankzij de deelname van festivalbezoekers veel nieuwe onderzoeksdata verzamelen, bijvoorbeeld over de relatie tussen muziek en herinneringen, over streektalen en dialecten, en over de toekomst van de journalistiek. Voor het echte festivalgevoel was er ook dit jaar weer live muziek te horen en kon er bij verschillende foodtrucks gegeten en gedronken worden. Bij de kraam van de I-shop werden allerlei gadgets van de RUG verkocht. De opbrengst hiervan is volledig gedoneerd aan een voorleesproject van Humanitas.

Naast bekende gezichten, hebben we op het festival ook veel nieuwe bezoekers mogen verwelkomen en dat was precies de bedoeling. Op dus naar de vierde editie!

Wil je nog even nagenieten? Bekijk de aftermovie of blader door de foto's hieronder.

Laatst gewijzigd:11 oktober 2024 09:09