TalencentrumOnderdeel van Rijksuniversiteit Groningen
Talencentrum Over ons Nieuws

Grut nijs! Cursus Fries start bij het Talencentrum

23 januari 2018

Heb je tijdens het werk veel te maken met Friese collega’s, wil je je schoonfamilie nu eindelijk eens kunnen verstaan of heb je een voorliefde voor de Friese taal? Meld je dan nu aan voor de nieuwe cursus Fries die op 22 februari bij het Talencentrum van start gaat.

In de cursus Fries ligt de nadruk in eerste instantie op het spreken en verstaan van de Friese taal. De cursus is zowel toegankelijk voor beginners die niet verder komen dan pake en beppe, it ken net en oant moarn, als voor deelnemers die al een kleine basis hebben. Door middel van interactieve lessen zullen de cursisten de beginselen van de Friese taal onder de knie krijgen.

Dit jaar staat Friesland, en met name Leeuwarden, in de spotlight als culturele hoofdstad 2018. Een mooi moment voor het Talencentrum om een cursus Fries in het aanbod op te nemen. Met deze toevoeging aan het aanbod van het Talencentrum worden er op dit moment in dertien talen groepscursussen gegeven. Daarnaast zijn er nog veel meer talen mogelijk in een cursus op maat.

Cursus Fries

Voor meer informatie en om online in te schrijven, ga naar onze website.

Laatst gewijzigd:21 augustus 2020 11:08