Groundbreaking WorkOnderdeel van Rijksuniversiteit Groningen
Groundbreaking Work Nieuws

Onderwijs in het Anda Kerkhoven Centre is een feit

03 september 2024

Sinds 2 september wordt het Anda Kerkhoven Centre van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) gebruikt voor onderwijs. Het nieuwe gebouw biedt ruimte aan meer dan 2.000 studenten en medewerkers. Met name studenten farmacie en geneeskunde gaan hier hun colleges volgen.

decoratieve afbeelding
Studenten worden verwelkomd in het gebouw

Het Anda Kerkhoven Centre staat naast ERIBA-gebouw, in de buurt van het Protonentherapiecentrum van het UMCG en maakt onderdeel uit van de Healthy Ageing Campus. De noordzijde van de Healthy Ageing Campus wordt een levendige, duurzame en gastvrije stadsomgeving voor onderwijs, onderzoek, cultuur, sport en ontspanning.

Het UMCG en de Faculteit Science and Engineering hebben met veel enthousiasme de eerste studenten en docenten verwelkomd aan het begin van het nieuwe academisch jaar in hun gloednieuwe gebouw.

Stap het gebouw binnen en zie hoe duurzaamheid is geïntegreerd. Het heeft zonnepanelen, groene daken en het regenwater wordt opgevangen voor toiletspoeling. Het nieuwe onderwijsgebouw is vernoemd naar Anda Kerkhoven, een Groningse verzetsheldin en geneeskundestudent in de Tweede Wereldoorlog. De naamgeving van dit gebouw herdenkt haar moed en idealen.

Actief leren ondersteunen
De onderwijsruimten stimuleren samenwerking en betrokkenheid, met flexibele ruimten en geavanceerde hulpmiddelen die interactief onderwijs mogelijk maken. Daarnaast biedt het Anda Kerkhoven Centre veelzijdige studieruimtes. En met verschillende sociale hoeken is er altijd een perfecte plek om tussen de lessen door met medestudenten bij te praten.

Healthy ageing: gezond ouder worden
Op onze campus draait alles om Healthy Ageing, ofterwijl gezond ouder worden. Hier werken onderzoekers, ondernemers en overheidsinstanties samen aan vernieuwende projecten. Deze bruisende plek zorgt voor vooruitgang op het gebied van gezondheid en welzijn. Samen werken we aan een toekomst waarin iedereen gezonder én langer kan leven.

Officiële opening
Op 25 oktober 2024 wordt het gebouw officieel geopend.

Wil je alles weten over het gebouw, de duurzaamheidsaspecten en wie Anda Kerkhoven was?

decoratieve afbeelding
Laatst gewijzigd:03 september 2024 11:27