Skip to ContentSkip to Navigation
University of Groningen Business School
Connecting for impact
UGBS Executive programma's Marketing Impact met Data en AI

Marketing Impact met Data en AI

.
.

De ontwikkelingen in data en technologie razen sneller voort dan ooit. Digitalisering, artificiële intelligentie en robotisering zorgen voor ingrijpende, blijvende veranderingen. Dat geldt voor álle sectoren en zeker ook voor het vakgebied marketing. De innovaties bepalen hoe veeleisende klanten zakendoen en bieden tegelijkertijd enorme kansen. Organisaties kunnen dankzij data meer dan ooit (klant)voordelen creëren, maar dan moeten zij zich wel blijven aanpassen. En dat gaat niet vanzelf…

Aan marketeers de taak om de grenzeloze mogelijkheden volledig te benutten. Een pittige uitdaging, want veel van de innovaties zijn IT- of computer science-gerelateerd. En daarvoor zijn marketeers meestal niet opgeleid. Willen zij ook op dit onderdeel van hun vak het initiatief houden dan moeten zij up-to-date blijven en leren omgaan met steeds weer nieuwe tools. Het tempo van de innovatie vereist een voortdurende investering in kennis en vaardigheden op het gebied van technologie en data.

Om de nieuwste technologieën effectief in te zetten in hun marketinginspanningen, moeten moderne marketeers niet alleen over strategisch inzicht beschikken, maar ook technologisch up-to-date zijn. Alleen zo kunnen zij waardevolle klantinteracties blijven creëren en innovatieve marketingstrategieën ontwikkelen. Kortom, voor marketeers is het geen vraag meer of ze databedreven én -gedreven gaan werken, het is een onmisbaar onderdeel van hun vak geworden.

University of Groningen Business School & samenwerkingspartners

De University of Groningen Business School (UGBS) ondersteunt samen met het Nima, DDMA en Data and Insights Network marketeers en bedrijven in hun digitale ontdekkingstocht. In het Executive programma Marketing Impact met Data en AI je waar de mogelijkheden liggen. Hoe benut je die het beste? En hoe combineer je ze met andere disciplines? Naast de nieuwste wetenschappelijke inzichten ervaar je wat het betekent om marketingbeslissingen te nemen op basis van feiten, analyses en voorspelmodellen. Onze deskundige experts helpen jou en je organisatie om effectief databedreven te werken. Ervaar hoe klanten dit waarderen. Behaal concrete verbeterresultaten in een wereld die snel digitaliseert.

Het executive programma is ook beschikbaar als in-company oplossing.

.
Ervaringen

Vanuit UGBS is de Analytische Academie opgezet voor Achmea. Elk jaar worden startende data professionals die werkzaam zijn binnen het commerciële domein van deze internationale zorgverzekeraar, opgeleid en begeleid in het ontwikkelen van hun hard,soft en business skills.

"Met grote dank aan de altijd kundige, inspirerende en uitdagende opleidingen van de business school, hebben we binnen Achmea een groot aantal data- analisten, -consultants, -scientists en -engineers kunnen opleiden tot echte professionals!" Yori Wollerich, Chief Data & Analytics Officer bij Centraal Beheer.

Voor niet-commerciële organisaties is het programma even waardevol. Analisten van UWV's afdeling Klanteninteractie werden opgeleid en begeleid om meer impact te realiseren met databedreven werken. Het programma werd in-company aangeboden zodat het kon focussen op specifieke vraagstukken en wensen binnen de afdeling. Kern van het programma was het vergroten van het databedreven werken binnen de organisatie. Daarnaast konden de deelnemers hun hard-, soft- en businessskills verder ontwikkelen.

"In Coronatijd hebben we met het team Performance analisten de opleiding Impactvolle Data analist online gevolgd. Gert en Jaap hebben met enorme flexibiliteit en creativiteit een opleiding op maat gemaakt; aangepast aan de teamleden en de organisatie én zonder fysiek bij elkaar te komen. De bevlogen en betrokken manier waarop zij de opleiding gaven was zeer inspirerend. De sfeer was ontspannen en er ontstond een band tussen de cursisten en docenten. We hebben veel geleerd over samenwerken (onderling en met de opdrachtgever), statistische onderbouwing en handvatten gekregen om met onze onderzoeken en adviezen, meer impact te genereren binnen de organisatie." Wyanda Yap, Performance analist bij UWV.

Laatst gewijzigd:29 oktober 2024 11:48