Over ons Profiel Feiten en cijfers Duurzaamheid

Duurzame foto van het jaar

decoratieve afbeelding

Om te vieren dat de Green Office in oktober 10 jaar bestaat, organiseren we de ‘duurzame foto van het jaar'-wedstrijd. Iedereen kan meedoen! Je kan foto's inleveren gemaakt in 2023 en 2024.

Waarom een fotowedstrijd?

Om studenten en medewerkers te betrekken bij duurzaamheid en bewust te maken van duurzaamheid in onze omgeving, nodigen we iedereen uit scherp te kijken. Welk verhaal hoort er volgens jou bij duurzaamheid? Wat valt jou op?

Praktische informatie

Iedereen is welkom om mee te doen aan de wedstrijd, of je nou amateur- of professioneel fotograaf bent. Jouw foto vertelt een verhaal over duurzaamheid. Je kunt hierbij denken aan onderwerpen zoals klimaatverandering en duurzame innovatie. De jury selecteert één overkoepelende winnende foto en nog drie foto’s in de volgende categorieën:

• Rijksuniversiteit Groningen

• Stad Groningen

• Provincie Groningen

De foto moet voor 4 oktober 2024 worden ingezonden. Elke deelnemer mag maximaal drie foto’s aanleveren (één per categorie). De foto’s moeten dit jaar zijn gemaakt. Meer details over de deelnamecriteria vind je onderaan de pagina.

Wat kun je winnen?

De hoofdprijs voor de winnende foto is een Interrail-ticket voor 4 dagen ter waarde van maximaal €283 en de winnende foto wordt gepubliceerd op de website van de Green Office. Daarnaast worden er vouchers van €75 uitgereikt voor de winnaars in de drie categorieën. De winnaars worden bekend gemaakt tijdens Sustainability Week.

De jury

Het selecteren van de winnaars gebeurt door een kundige jury. De Green Office maakt een voorselectie en presenteert deze vervolgens aan de jury. De jury zal de foto’s eerst individueel beoordelen en vervolgens tot een gezamenlijk oordeel komen. De jury bestaat uit:

• Daan Lijdsman: Projectmedewerker duurzame ontwikkeling bij de Provincie Groningen, met een passie voor film en fotografie.

• Denise Jans: Een professionele fotografe met focus op duurzaamheid.

• Reyer Boxem: Een ervaren fotograaf met meerdere prijzen, waaronder de Groninger Persprijs en Zilveren Camera.

decoratieve afbeelding

Deelnamecriteria voor de "Duurzame foto van het Jaar"

• Open voor amateur- en professionele fotografen van alle leeftijden.

• Inzendingen moeten voor het einde van de dag op 4 oktober 2024 worden ontvangen.

• Maximaal drie foto's per deelnemer en maximaal één per categorie.

• Foto's moeten na 1 januari 2023 gemaakt zijn.

Technische Vereisten
  • Alle typen camera's zijn toegestaan, inclusief smartphones en analoge camera's.

• Er mag geen gebruik gemaakt worden van kunstmatige intelligentie (AI) om foto's te maken of te bewerken.

• Digitale inzendingen moeten in JPEG-formaat zijn, met een maximale bestandsgrootte van 199MB.

• Foto's met watermerken of handtekeningen zijn niet toegestaan.

Ethiek en Toestemming
  • Fotografen moeten ethisch verantwoord handelen en toestemming krijgen van alle afgebeelde personen.

Auteursrecht en Licentiëring
  • Fotografen behouden het auteursrecht, maar verlenen de Green Office een sublicentie voor gebruik van de foto’s in verband met de wedstrijd en gerelateerde activiteiten gedurende maximaal vijf jaar.

• Deelnemers moeten origineel auteursrecht bezitten of toestemming hebben om de foto’s in te dienen.

Digitale Aanpassingen
  • Toegestane aanpassingen omvatten onder meer kleurcorrecties en het verwijderen van stofvlekken.

• Verboden aanpassingen omvatten het toevoegen, verplaatsen of verwijderen van objecten.

Gegevensbescherming
  • Persoonlijke gegevens worden beheerd in overeenstemming met de GDPR.

Laatst gewijzigd:20 september 2024 14:07