Over ons Beleid en strategie Erkennen en Waarderen

Cultuurbarometer

Resultaten Erkennen & Waarderen cultuurbarometer bieden houvast voor verdere uitvoering van het veranderprogramma

De meting en de interviews onder wetenschappers die onlangs is gedaan onder betrokkenen van Erkennen & Waarderen, wordt de Cultuurbarometer genoemd. Hieronder lees je daar meer over.

De Erkennen & Waarderen cultuurbarometer toont brede steun onder wetenschappers voor de ambities van het programma.

decoratieve afbeelding
Foto: Henk Veenstra

Er komen uit de cultuurbarometer ook enkele aandachtspunten naar voren. Zo geeft het merendeel van de respondenten aan dat ze op dit moment nog geen of weinig verandering ervaren als gevolg van het programma. Beleidsmatige veranderingen worden het meest ervaren, systemische en culturele veranderingen het minste. Een grote groep respondenten maakt zich juist zorgen dat het níet lukt om de ambities van het programma in de praktijk te brengen.

In een speciale editie van het Erkennen & Waarderen e-magazine wordt verder ingegaan op de resultaten van de cultuurbarometer, met o.a. een duiding van de resultaten en interviews met wetenschappers. Kortom, er is nog werk aan de winkel!

In gesprek over de resultaten?

De komende periode zullen er zowel landelijk als aan de RUG dialooggesprekken plaatsvinden om de resultaten van de cultuurbarometer te bespreken en om vooruit te kijken hoe deze resultaten helpen in het verder vormgeven van het programma.

Lunchbijeenkomst om de resultaten van de cultuurbarometer bij de RUG te bespreken

Datum: 11 juli, 11.30-13.30 uur
Plaats: Bruinszaal, Academiegebouw

Na een succesvol Erkennen en Waarderen festival op 22 maart 2024 willen we de reeks lunchbijeenkomsten over de implementatie van het Erkennen en Waarderen programma weer oppakken.

Onder leiding van commissielid Joke Fleer gaan we met elkaar in gesprek over de uitkomsten van Cultuurbarometer.

De bijeenkomst is bedoeld voor alle betrokkenen binnen de faculteit/universiteit met betrokkenheid of belangstelling voor het programma Erkennen en Waarderen. We gaan gezamenlijk de uitkomsten duiden en nagaan wat ze betekenen voor de RUG aanpak van het programma.

Aanmelden voor de lunchbijeenkomst? Stuur een email aan wilma.tonkens rug.nl.

Landelijke bijeenkomsten

Op donderdag 29 augustus 2024 organiseert het landelijke programmateam hiertoe een openbare bijeenkomst in het Trippenhuis in Amsterdam. In een speciale editie van het Erkennen & Waarderen e-magazine wordt verder ingegaan op de resultaten van de cultuurbarometer, met o.a. een duiding van de resultaten en interviews met wetenschappers.

Laatst gewijzigd:16 juli 2024 14:42