Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Organisatie Diensten en services Teaching Academy Groningen

Aankondiging Call for proposals TAG SoTL beurs

13 september 2023

De TAG heeft de nieuwe call voor de Scholarships of Teaching and Learning (SoTL) beurs gepubliceerd. De SoTL beurzen zijn bedoeld om docenten die hun eigen onderwijspraktijk systematisch en zinvol willen onderzoeken te stimuleren en ondersteunen. De SoTL beurzen zijn bedoeld voor alle docenten, beginnend en meer ervaren, en kunnen worden ingezet voor kleine (bijvoorbeeld één college of les) en wat grotere (bijvoorbeeld een hele cursus of een aanzienlijk deel van een cursus) projecten.

Aanvraagprocedure

Er worden maximaal zes subsidies per jaar toegekend (verdeeld over twee subsidierondes) met een maximum subsidiebedrag van € 5.000 per project. Meer informatie over de subsidie ​​is te vinden in de Call for Proposals. Stuur je projectvoorstel vóór 30 september (uiterlijk 23:59 uur) naar dr. Maaike Engels (talent en beurscoördinator) via het aanvraagformulier.

Eerder bekroonde projecten

Aan de volgende projecten van mei 2023 is een subsidie toegekend:

“Developing an inclusive learning environment when working in a team”  door Dr Stefania Boscari van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde

Developing an inclusive learning environment when working in a team

The Process Improvement and Change course at the Faculty of Economics and Business is selected as a case study for this research. This course is chosen due to its emphasis on group work and its primary focus on enhancing students' social rather than technical skills. 

The intervention will use the current course structure, with alterations being made at various levels. These modifications will primarily concern group design and composition but will also encompass learning activities (lectures, tutorials, and workshops) and course materials.

"Inclusivity in the Master Population Studies: a participatory action approach" door Dr Adrien Remund, Dr Billie de Haas en Dr Roselinde van der Wiel van de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen

Inclusivity in the Master Population Studies: A Participatory Action Approach

Students in the Master Population Studies have signalled that traditional socio-cultural norms shape the demographic theories and methods they learn. For instance, demographic indicators are typically disaggregated by sex (“males” vs “females”), and theories on family and household dynamics usually focus on opposite-sex couples, which may leave some students feeling excluded. Such biases related to, amongst others, gender, sexuality, ethnicity and nationality compromise inclusiveness and could negatively affect students’ learning experiences. Ideally, our concepts, definitions and data should be inclusive and representative of the population. Students’ lack of relatedness may extend further in the classroom through different learning experiences between Dutch- and non-Dutch-speaking students. With this project, we want to evaluate and enhance the inclusivity in the Master's program. The Master coordinator, 2-3 course coordinators and ± 40 students will be involved.

"The Critical Creativity Toolkit: thinking-through-making as a critical practice at the MA-level" door Dr. Sabrina Sauer van de Faculteit der Letteren

The Critical Creativity Toolkit: thinking-through-making as a critical practice at the MA-level

The first theoretical pathway course within the Master’s programme Media Studies: Media Creation and Innovation is “Cultures of Creativity.” I have taught this course since September 2019. The course consists of two-hour weekly seminars and combines critical theory discussions with a hands-on approach to creativity theories. Students are assessed based on a final individual essay and a Creative Demo. This Demo asks and/or answers a specific question about creativity. Students use a self-chosen, justified, creative method for their Demo presentations.

While students respond well to the class, I want to optimize my pedagogical practice further to raise students' critical skills. I want to investigate how creative practice, critical thinking, and writing can be more closely connected to achieve synergy. This also fits part of my current research agenda into pedagogical practices (Aasman et al., 2022).

Laatst gewijzigd:06 mei 2024 09:36
View this page in: English

Meer nieuws

  • 16 december 2024

    Jouke de Vries: ‘De universiteit zal wendbaar moeten zijn’

    Aan het einde van 2024 blikt collegevoorzitter Jouke de Vries terug op het afgelopen jaar. Daarbij gaat hij in op zijn persoonlijke hoogte- en dieptepunten en kijkt hij vooruit naar de toekomst van de universiteit in financieel moeilijke tijden.

  • 10 juni 2024

    Om een wolkenkrabber heen zwermen

    In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...

  • 24 mei 2024

    Lustrum 410 in beeld

    Lustrum 410 in beeld: Een fotoverslag van het lustrum 2024