Over ons Actueel Nieuws

Roadshow #2 van de Universiteit van het Noorden van dit jaar in het teken van de invloed van AI op de arbeidsmarkt

14 oktober 2024

Op maandag 4 november organiseert de Universiteit van het Noorden haar tweede roadshow van dit jaar bij NHL Stenden in Leeuwarden. Deze staat in het teken van de invloed van AI op de arbeidsmarkt. Het belooft een feestelijke middag te worden, want deze middag worden ook de cheques van de derde ronde van het Aanjaagfonds uitgereikt.

AI is een hot topic en heeft nu al haar invloed op de arbeidsmarkt. Het neemt ons werk uit handen, maar levert ook nieuwe banen op. Dit vraagt om het opleiden van nieuw talent, maar ook om bij- en omscholing van werknemers die al in de arbeidsmarkt actief zijn en bovenal een gecoördineerde aanpak tussen onderwijs- en kennisinstellingen, het bedrijfsleven en de overheid. Hoog tijd dus voor een roadshow over dit onderwerp.

Het programma

• 14.30 - 15.00 uur: Inloop
  • 15.00 - 15.10 uur: Opening en welkom
  • 15.10 - 15.20 uur: Klaas Dijkstra, lector Computer Vision & Data Science bij NHL Stenden, over hoe er binnen het I’m AI Experience Center door de triple helix wordt samengewerkt aan maatschappelijke vraagstukken
  • 15.20 - 15.45 uur: De invloed van AI op de arbeidsmarkt, door Bart Beima, AI hub Noord-Nederland en Gielis Dijk van Omrin
  • 15.45 - 16.15 uur: Paneldiscussie onder leiding van Nancy Huttenga, programmamanager Universiteit van het Noorden. Panelleden: to be announced
  • 16.15 - 16.30 uur: Uitreiking Aanjaagfonds cheques ronde #3 door Erica Schaper, voorzitter stuurgroep Universiteit van het Noorden en voorzitter CvB NHL Stenden
  • 16.30 - 17.30 uur: Borrel met gelegenheid om onder leiding van Klaas Dijkstra een aantal AI installaties van het I’m AI Experience Center te bekijken.

Uitreiking cheques Aanjaagfonds

Afsluitend worden de cheques van de derde ronde van het Aanjaagfonds uitgereikt door Erica Schaper. Met het Aanjaagfonds willen de aangesloten onderwijs- en kennisinstellingen de realisatie van de RIS3-transities uit de Kennisagenda, een boost geven en versnellen

Aanmelden

De middag wordt gehouden bij Molen de Eendragt bij NHL Stenden in Leeuwarden aan de Rengerslaan 10. Geïnteresseerden kunnen zich hier aanmelden.

Laatst gewijzigd:14 oktober 2024 13:23