Wubbo Ockels School for Energy and Climate Nieuws

Saluqi Motors winnaar ENTRANCE AWARD 2024

24 juni 2024

Dit jaar heeft Saluqi Motors de prestigieuze ENTRANCE AWARD 2024 gewonnen tijdens het New Energy Forum! De ENTRANCE AWARD erkent uitmuntendheid en innovatie in de energietransitie en duurzame technologieën.

Saluqi Motors kreeg deze erkenning voor hun baanbrekende werk in de ontwikkeling van high performance elektromotoren. Zij gaan naar huis met een geldbedrag van €25.000 en krijgen van de partners van ENTRANCE een aanvullend steunpakket t.w.v. €75.000. Matthijs de Haan, CEO bij Saluqi Motors, is zeer verheugd met de prijs.

De prijs werd uitgereikt door Eva De Mol en Jort Kelder. Ruud Koornstra, juryvoorzitter van de ENTRANCE AWARD, prees Saluqi Motors: “De techniek die het bedrijf heeft ontwikkeld is enorm innovatief. Saluqi gaat een hele grote worden, dit is een partij om in de gaten te houden!”

De Groene Garage ging naar huis met de tweede prijs van €10.000, en UPPACT B.V. met de derde prijs van €5.000. De top 3 genomineerden zijn geselecteerd uit maar liefst 40 inzendingen, wat hun prestaties nog indrukwekkender maakt.

Dit nieuwsbericht werd eerder gepubliceerd op de website van ENTRANCE.

Laatst gewijzigd:27 juni 2024 17:06