prof. dr. ir. K. (Koert) van Ittersum
Koert van Ittersum is sinds 2013 hoogleraar ‘Marketing and Consumer Well-being’ aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij promoveerde in 2001 aan de Universiteit van Wageningen en werkte in de daaropvolgende jaren in de VS bij de University of Illinois (Urbana-Champaign) en het Georgia Institute of Technology (Atlanta). Hij is onder andere auteur van ruim dertig artikelen in het Journal of Consumer Research, Journal of Marketing Research, Annals of Internal Medicine, British Medical Journal en andere toonaangevende academische tijdschriften. Verder is hij nauw betrokken bij het Centre for Public Health in Economics and Business (RUG) en de Aletta Jacobs School of Public Health (RUG). Zijn onderzoek en lezing laten zien op welke wijze marketing kan bijdragen aan het welzijn van consumenten. Hij richt zich hierbij specifiek op gezonde(re) en duurzame(re) voedingspatronen. Hij werkt onder meer samen met alle Nederlandse retailers om te onderzoeken of transparantie interventies geinteresseerde consumenten kunnen ondersteunen om gezondere boodschappen te doen.
Laatst gewijzigd: | 25 juni 2022 15:32 |