University of Groningen Press

Nieuwe UGP publicatie: Beyond the Map

09 oktober 2024
Beyond the Map

Hoe werden niet-Europese regio's afgebeeld op vroegmoderne kaarten? En wat kunnen we vandaag de dag leren van deze historische beschrijvingen?

Het boek Beyond the Map: Descriptions of the non-European World in Joan Blaeu's Atlas Maior is nu online en open access beschikbaar bij University of Groningen Press (UGP).

Onder redactie van Jeroen Bos is dit tweetalige en interactieve boek het resultaat van een door studenten geleid project van het seminar Voorbij de Kaart van de Faculteit der Letteren.

Tijdens het seminar analyseerden geschiedenisstudenten kritisch teksten die twintig niet-Europese regio's in Blaeu's beroemde Atlas Maior beschreven. Hun inzichten, verzameld in essays, zijn te vinden in dit boek en werden ook verwerkt in een digitale tentoonstelling van de Bijzondere Collecties van de UB.

Laatst gewijzigd:14 oktober 2024 10:40