Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Faculteit Rechtsgeleerdheid Onderzoek Bureau Onderzoek

Het team

Frans Nelissen

Prof. mr. dr. F.A. (Frans) Nelissen
Directeur Onderzoek

E-mailadres:
f.a.nelissen rug.nl
Telefoonnummer:
050 36 36882
Gebouw/kamer:
1217.0449 (Rölinggebouw)
Meer over Frans

Mijn naam is Frans Nelissen, Directeur Onderzoek van de Faculteit

Ik stel jullie graag voor aan het team om een beeld te geven van wat wij doen en wat we voor jullie kunnen betekenen.

Het gaat dan om alle zaken betreffende onderzoek: bijvoorbeeld het verwerven van gesubsidieerd onderzoek; het meedenken over het vergroten van de zichtbaarheid van onderzoek; internationalisering, maar ook bijvoorbeeld ethische kwesties en datamanagement.

Yvonne Numan

Yvonne Numan
Secretaresse

E-mailadres:
Telefoonnummer:
Gebouw/kamer:
1217.0217 (Rölinggebouw)
Alma Erenstein

Alma Erenstein
Faculty Funding Officer

E-mailadres:
a.m.erenstein rug.nl
Telefoonnummer:
050 36 36895
Meer over Alma

Mijn naam is Alma Erenstein en ik ben de faculty funding officer. Externe financiering is een belangrijke bron van financiering voor wetenschappelijk onderzoek. Het is mijn doel om de ideale randvoorwaarden te creëren voor het verwerven van externe financiering. Ik help onderzoekers te navigeren door het continu veranderende doolhof van nationalel en Europese financiering. Het gaat dan met name om subsidies en beurzen vanuit NWO, de Europese Commissie en de ERC. Een goed voorbeeld van deze navigatie is het NWO Open Competitie project van Marc Hertogh.

Prijzen en lidmaatschappen zijn een belangrijke vorm van erkenning en belangrijk voor aanvragen voor persoonlijke beurzen. Samen met Frans Nelissen adviseer ik het FB over nominaties en coördineer het proces.

Financiering verwerven is allemaal goed en wel, maar een project moet ook gemanaged worden! Sinds 2021 biedt Bureau Onderzoek expertise aan op het gebied van projectmanagement van consortiumprojecten. Ik geef leiding aan een team van twee projectmanagers en een projectassistent dat ondersteuning biedt voor het aanvragen en uitvoeren van deze projecten.

Christine Penninga-Lin

C.I. (Christine) Penninga-Lin, LL.M., Msc
Beleidsmedewerker Onderzoek
Secretaris CWB
Projectmanager

E-mailadres:
c.i.penninga-lin rug.nl
Telefoonnummer:
050 36 32569
Gebouw/kamer:
1217.0445 (Rölinggebouw)
Meer over Christine

Ik ben Christine Penninga en sinds 2021 ben ik de facultaire beleidsmedewerker onderzoek en CWB-secretaris. Onderzoeksbeleid is niet in stilstaan gebleven. Om een paar te noemen, ziet het evaluatieprotocol van de net afgelopen visitatie al heel anders uit dan het protocol gebruikt in 2016 en nooit eerder waren impactmeting en kennisveiligheid zo cruciaal en onmisbaar als nu. Als beleidsmedewerker vertaal ik het landelijke-en-RUG breed beleid naar een op maat versie voor onze faculteit waarmee het onderzoek van onze collega’s goed gepresenteerd is. Met mijn andere pet als CWB-secretaris coördineer ik de toetsing van PhD onderzoeksvoorstellen en de advisering van subsidieaanvraag voorstellen.

Maarten Goldberg

Maarten Goldberg
Ambtelijk secretaris Commissie Ethische Toetsing Rechtsgeleerdheid (CETOR) -
Privacy & Security coördinator voor onderzoek

E-mailadres:
m.goldberg rug.nl
Telefoonnummer:
06 319 830 53
Gebouw/kamer:
1217.045 (Rölinggebouw)
Meer over Maarten

Mijn naam is  Maarten Goldberg.

Ik ondersteun onderzoekers in het beheren van hun onderzoeksdata (ofwel datamanagement) tijdens en na het onderzoeksproject.

Datamanagement is onder meer zorgen voor goede backups, samenwerken aan data met collega's of externe partijen, langdurige archivering en het publiceren of vindbaar maken van de data  voor andere onderzoekers (open science).

Als er in het onderzoek met personen of persoonsgegevens  wordt gewerkt, dan moet het onderzoek eerst goedgekeurd worden door de Ethische commissie (de CETOR).

Ik ben de ambtelijk secretaris van die commissie. Ik help de onderzoeker in dat proces en samen met andere commissieleden beoordeel ik de technische en organisatorische maatregelen die de onderzoeker neemt om de privacy te beschermen van alle betrokken personen.

Een nieuwe ontwikkeling is dat  wanneer studenten onderzoek willen doen  waarbij persoonsgegevens worden verwerkt, de verantwoordelijkheid voor dat onderzoek en de goedkeuring ervan, dan bij u ligt als hun supervisor.

We hebben vanuit de CETOR richtlijnen ontwikkeld voor onderzoek door studenten, neem gerust contact met me op als u daar meer over wilt weten.

Melania Tudorica

Melania Tudorica
Projectmanager Onderzoeksprojecten

E-mailadres:
m.tudorica step-rug.nl
Telefoonnummer:
Gebouw/kamer:
1217.0439 (Rölinggebouw)
Meer over Melania

Als projectmanager  en projectassistent ondersteunen wij onze onderzoekers bij het opstarten, leiden van en deelnemen aan extern gefinancierde consortiumprojecten, met name Horizon Europe projecten.

Pre-award
In de pre-award fase bieden wij onder andere ondersteuning bij subsidieaanvragen - vanaf de initiatie van het project tot aan de indiening van de aanvraag. Wij helpen bijvoorbeeld bij het zoeken naar geschikte partners, het opzetten van de complete aanvraag, het bijhouden van de planning en het schakelen tussen project control, juridische zaken en de onderzoeker. Dus heb je een idee voor een project of wil je deelnemen aan een project, laat het ons tijdig weten, want hoe eerder je je meldt, hoe beter we kunnen zorgen voor passende ondersteuning.

Post-award
In de post-award fase managen wij de uitvoering en oplevering van de projecten zodat deze binnen de subsidievoorwaarden gerealiseerd kunnen worden. Met een helikopterview bewaken wij de planning en uitvoering van het project en helpen wij om processen te verbeteren. Wij behandelen bijvoorbeeld administratieve vragen, houden contact met partners en subsidiegevers, monitoren de voortgang van het project en verzorgen de rapportages.

Het is ons doel om onze onderzoekers zoveel mogelijk te ontzorgen zodat zij hun tijd kunnen steken in hun onderzoek.

 

Nynke Kleinenberg-Scheurer

Nynke Kleinenberg- Scheurer, BA
Medewerker Bestuurlijke Informatievoorziening Onderzoek & Redacteur

E-mailadres:
n.kleinenberg-scheurer rug.nl
Telefoonnummer:
06 319 825 52
Gebouw/kamer:
1217.0445 (Rölinggebouw)
Meer over Nynke

Mijn naam is Nynke Kleinenberg en ik ben Medewerker Bestuurlijke Informatievoorziening.

Ik hou me bezig met kwaliteitszorg onderzoek, waarbij je kunt denken aan de wetenschappelijke verslaglegging en het aanleveren van allerlei gegevens als het gaat om onderzoeksinzet en –resultaten.

Daarnaast ben ik coördinator van het Netherlands Institute for Law and Governance (NILG), een samenwerkingsverband met 3 andere Nederlandse Rechtenfaculteiten, en het Legal Research Network (LRN), een samenwerkingsverband met 8 andere Europese Rechtenfaculteiten.
Voor beide wordt jaarlijks een congres georganiseerd en zijn onderzoekers van onze faculteit welkom om hun onderzoek te presenteren.

Onderzoekers kunnen verder bij mij terecht voor een bijdrage vanuit het Fonds Stimulering Internationalisering (FSI) bij congresbezoek aan het buitenland, de mogelijkheid om working papers te publiceren via het Social Science Research Network (SSRN), Pure, het aanvragen van visiting fellowships en algemene onderzoeksgerelateerde vragen.

Tamara Hummel
Tamara Hummel

Tamara Hummel
Project Management Assistant

E-mailadres:
t.hummel rug.nl
Telefoonnummer:
06 4680 4533
Gebouw/kamer:
1217.0439 (Rölinggebouw)
Meer over Tamara

Als projectmanager  en projectassistent ondersteunen wij onze onderzoekers bij het opstarten, leiden van en deelnemen aan extern gefinancierde consortiumprojecten, met name Horizon Europe projecten.

Pre-award
In de pre-award fase bieden wij onder andere ondersteuning bij subsidieaanvragen - vanaf de initiatie van het project tot aan de indiening van de aanvraag. Wij helpen bijvoorbeeld bij het zoeken naar geschikte partners, het opzetten van de complete aanvraag, het bijhouden van de planning en het schakelen tussen project control, juridische zaken en de onderzoeker. Dus heb je een idee voor een project of wil je deelnemen aan een project, laat het ons tijdig weten, want hoe eerder je je meldt, hoe beter we kunnen zorgen voor passende ondersteuning.

Post-award
In de post-award fase managen wij de uitvoering en oplevering van de projecten zodat deze binnen de subsidievoorwaarden gerealiseerd kunnen worden. Met een helikopterview bewaken wij de planning en uitvoering van het project en helpen wij om processen te verbeteren. Wij behandelen bijvoorbeeld administratieve vragen, houden contact met partners en subsidiegevers, monitoren de voortgang van het project en verzorgen de rapportages.

Het is ons doel om onze onderzoekers zoveel mogelijk te ontzorgen zodat zij hun tijd kunnen steken in hun onderzoek.

 

Laatst gewijzigd:18 december 2024 13:58
View this page in: English