Over ons Faculteit Rechtsgeleerdheid Actueel Nieuws Nieuwsarchief

Dr. Lolke Braaksma wint Praemium Erasmianum Dissertatieprijs

22 mei 2024
dr. Lolke Braaksma

Lolke Braaksma, universitair docent milieurecht aan onze faculteit, heeft een van de vijf Dissertatieprijzen van de Stichting Praemium Erasmianum gewonnen. Hij kreeg de prijs voor zijn proefschrift The programmatic approach in environmental law: Towards a legal design in the European Union and the Netherlands that pursues sustainability. Daarop promoveerde hij op 20 april 2023 bij prof. Kars de Graaf en prof. Hanna Tolsma.

Dissertatieprijzen

Sinds 1988 reikt de Stichting Praemium Erasmianum jaarlijks vijf Dissertatieprijzen uit aan jonge onderzoekers die een uitmuntende dissertatie hebben afgerond op het terrein van de Geesteswetenschappen, Sociale Wetenschappen of Rechtsgeleerdheid. De prijzen worden alleen uitgereikt aan onderzoekers die werkzaam zijn bij een Nederlandse universiteit. Elke Dissertatieprijs bestaat uit een geldbedrag van € 3.000 en een oorkonde. Alle winnaars van de Dissertatieprijzen (2024) zijn te vinden op de website van Praemium Erasmianum.

Universiteiten dragen de proefschriften voor waaruit wordt gekozen. Dit jaar waren er 34 kanshebbers. De Faculteit Rechtsgeleerdheid van de Rijksuniversiteit Groningen heeft Braaksma’s proefschrift over de transitie naar een duurzame samenleving voorgedragen als potentiële winnaar.

Uitreiking

De uitreiking van de Stichting Praemium Erasmianum Dissertatieprijzen vindt dit jaar plaats in de Gertrudiskapel te Utrecht, op vrijdag 14 juni 2024 vanaf 15.00 uur. De uitreiking is voor genodigden; geïnteresseerden kunnen zich aanmelden bij l.s.braaksma rug.nl.

Dit bericht is geplaatst door de Faculteit Rechtsgeleerdheid.

Laatst gewijzigd:23 mei 2024 11:39