Over ons Faculteit Rechtsgeleerdheid Actueel Nieuws Nieuwsarchief

Mr. Efstratios Koulierakis benoemd tot Research Fellow Information Society Law Center

02 november 2023
mr. Efstratios Koulierakis

Mr. Efstratios Koulierakis is benoemd tot Research Fellow van het 'Information Society Law Center' (ISLC) aan de Universiteit van Milaan, Italië. Het centrum, opgericht en geleid door professor Giovanni Ziccardi, is ondergebracht bij het departement Rechtswetenschappen 'Cesare Beccaria' van de Universiteit van Milaan.

Het fellowshipprogramma van het ISLC bouwt een netwerk op van wetenschappers uit verschillende disciplines en instellingen om de gebieden van juridische informatica, cyberspacewetgeving en digitale transformatie te verkennen. In dat opzicht onderzoekt het netwerk van fellows technologische en sociale aspecten van de moderne informatiemaatschappij.

De activiteiten van het centrum zijn georganiseerd rond 6 meer specifieke onderzoeksgebieden: cyberbeveiliging, gegevensbeheer, cybercriminaliteit, intimidatiekwesties in cyberspace, digitale regelgeving en juridische technologie. Efstratios is geselecteerd als ISLC fellow voor zijn expertise op het gebied van gegevensbeschermingsrecht. Zijn PhD-werk richt zich op de juridische uitdagingen van kennisgrafiektoepassingen in het licht van de GDPR. Efstratios gaat zijn onderzoeksresultaten over compliance automation en het delen van gegevens verder onderzoeken binnen de onderzoeksgebieden data governance en legal tech van het Center.

Dit bericht is geplaatst door de Faculteit Rechtsgeleerdheid.

Laatst gewijzigd:01 juli 2024 14:10