Rosalie Koolhoven lid van BSI Steering Group voor deeleconomie-norm
Rosalie Koolhoven (IT-recht – Transboundary Legal Studies) is lid geworden van de British Standards Institute ‘Steering Group’ voor de deeleconomie. Het British Standards Institute is de Britse evenknie van het Nederlandse NEN voor de normalisatie van o.m. informatietechnologie (Nederlands Normalisatie-instituut).
Zij zal deel uitmaken van de stuurgroep die het opstellen van een PAS (Publicly Available Specifications) voor deeleconomie-platforms tot doel heeft.De PAS is een consultatiedocument dat betrekking heeft op consumentenveiligheid, managementactiviteiten, risicobeheer, evaluatie en verbetering van de platformdienst.
Een organisatie of vereniging die gestandaardiseerde best practices over een bepaald onderwerp wil vastleggen, kan een PAS laten ontwikkelen als norm gebaseerd op het British Standards-model. De PAS kan in een later stadium dienen als Britse norm, of deel uitmaken van de Britse inbreng in de ontwikkeling van een Europese of internationale norm.
De ontwikkeling van dit normdocument voor deeleconomie-platforms wordt gesponsord door het Japanese Industrial Standards Committee en Japanese Standards Association.
Dit bericht is geplaatst door de Faculteit Rechtsgeleerdheid.
Laatst gewijzigd: | 06 januari 2025 13:06 |
Meer nieuws
-
16 december 2024
Liekuut | Alette Smeulers: ‘Schending van mensenrechten gaat óók over ons’
'Mensenrechten zijn niet politiek, maar we maken wel op politieke basis de keuze om ons wel of niet uit te spreken: wél tegen Rusland, niet tegen Israël.’ Dat is gevaarlijk, zegt Alette Smeulers, hoogleraar internationale misdrijven. ‘Als we toestaan...
-
18 november 2024
Groter dan femicide alleen - de rol van gender in geweld
In de media en in de politiek is er steeds meer aandacht voor femicide. Zo is er een wetsvoorstel om psychisch geweld strafbaar te stellen. Martina Althoff, universitair hoofddocent Criminologie, juicht dat toe, maar is tegelijkertijd ook kritisch....
-
17 september 2024
Auto's zonder bestuurder: wie is er aansprakelijk als het misgaat?
Zelfrijdende auto’s worden de komende jaren mogelijk steeds meer onderdeel van het straatbeeld. Maar wie is er aansprakelijk als het fout gaat?