Klachten rondom tentamens
Algemeen |
Wanneer
je een klacht hebt over de procedures rondom, of organisatie of het
afnemen van tentamens kan je, nadat je jouw bezwaar kenbaar hebt
gemaakt bij de docent/surveillant, jouw klacht formeel indienen
bij de Examencommissie. Voorbeelden van klachten over tentamens zijn:
- De
docent/surveillant was te laat aanwezig
De
Examencommissie kan, ook in het geval van een gegronde klacht,
nooit een cijferwijziging bewerkstelligen. Wel kunnen zij
maatregelen (laten) nemen ter voorkoming van (verdere) schade in de
toekomst, of examinatoren verzoeken rekening te houden met gegronde
grieven. |
Klacht over de inhoud van het tentamen of de beoordeling |
Wanneer je het niet eens bent met de inhoud of met de beoordeling van het tentamen (en dientengevolge het cijfer dat je hebt behaald), dien je jouw bezwaar allereerst bij de betrokken docent kenbaar te maken. Mocht dit niet tot een oplossing leiden, kan je een beroepschrift indienen binnen een termijn van 6 weken na bekendmaking van het cijfer bij het College van Beroep voor de Examens (CBE) via het online loket Rechtsbescherming. |
Klacht over gang van zaken tijdens het tentamen |
Je kan een klacht online indienen bij de Examencommissie. Zij zullen binnen 6 weken reageren op jouw klacht. |
Laatst gewijzigd op 02-07-2024 |