Over ons Faculteit Rechtsgeleerdheid Actueel In de media

Herman Bröring: 'Verantwoordelijkheid gaswinning verschuift van NAM naar minister, aansprakelijkheid ook?'

17 april 2018
prof. mr. dr. Herman Broring

'Waar de NAM minder controle op kan uitoefenen, daar kan zij ook minder verantwoordelijkheden voor dragen'. Met dat zinnetje heeft de topman van de Nederlandse Aardolie Maatschappij, Gerald Schotman, een flinke steen gegooid in een vijver met toch al woelig water. Het energiebedrijf ontkent intussen weg te duiken voor het vergoeden van de aardbevingsschade nu de gaskraan dichtgaat. Hoogleraar bestuursrecht Herman Bröring zegt in de Volkskrant dat er 'geen enkele onduidelijkheid mag bestaan over wie op welke grond aansprakelijk is wegens onrechtmatig handelen'.

Zie ook: Kritiek op voorstel gaswet: wie betaalt de aardbevingsschade aan huizen? (NOS), Groningen wil weten wie straks de bevingsschade gaat betalen (Trouw), Delen over de aansprakelijkheid van de NAM en de Staat zijn onduidelijk (RTV Noord)

Dit bericht is geplaatst door de Faculteit Rechtsgeleerdheid.

Laatst gewijzigd:18 maart 2020 14:14