Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

Opening Academisch Jaar 2024-2025

Wanneer:vr 06-09-2024 15:00 - 18:00
Waar:Doopsgezinde Kerk (Oude Boteringestraat 33) en Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij (Oude Boteringestraat 38), Groningen

De opening van het academisch jaar van de Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij vindt dit jaar plaats op vrijdag 6 september 2024. Vanaf 15.00 uur is de inloop in de Doopsgezinde Kerk (Oude Boteringestraat 33, Groningen), waarna om 15.30 uur het officiële programma begint.

Glimina Chakor

Onze gast voor de opening is Tweede Kamerlid Glimina Chakor, waar zij sinds 2023 deel uitmaakt van de fractie van GroenLinks-PvdA. Daarvoor was zij wethouder in Groningen, met onder meer milieu, klimaat, integratie en emancipatie in haar portefeuille. En hoewel tegenwoordig werkzaam in Den Haag, woont ze nog steeds in Groningen, en heeft ze juist ook oog voor thema's die spelen in het Noorden.

Tijdens de opening gaat ze graag met studenten, docenten en andere aanwezigen in gesprek over haar achtergrond en drijfveren, en hoe juist de expertise van onze faculteit een bijdrage kan leveren aan uitdagingen en maatschappelijke vraagstukken rond thema's als gezondheid, zingeving en culturele diversiteit. De voertaal tijdens dit programmaonderdeel is in het Nederlands.

Na afloop is er vanaf 17.00 uur een borrel op de faculteit (Oude Boteringestraat 38, Groningen).

15.00 uur
Inloop in de Doopsgezinde Kerk
15.30 uur

Opening van het Academisch Jaar, met:

• Welkom door decaan prof. Mladen Popović
  • Lezing van Glimina Chakor, met aansluitend een College Tour. Voertaal: Nederlands
  • Praatje door studentassessor Isis Reusken
17.00 uur
Borrel op de faculteit
18.00 uur
Einde programma

Aanmelden