Over ons Beleid en strategie Diversiteit en Inclusie

Voor in de Agenda: Diversity Week 2024

26 juni 2024

Van 30 september tot 4 oktober organiseert de RUG de Diversity Week 2024. Zet het alvast in je agenda!

decoratieve afbeelding
Met de klok mee van linksboven: foto 1: RUG-medewerkers in een belevingsworkshop; foto 2: RUG-medewerkers en -studenten bij een evenement van de Living Library; foto 3: RUG-student bij een fototentoonstelling; foto 4: bord voor een workshop neurodiversiteit; foto 5: deelnemers aan een seminar van een gastdocent; foto 6: RUG-medewerkers van het FSE LHBTQIA+ netwerk bij een stand.

Het doel van de Diversity Week is om het bewustzijn over diversiteit en inclusie aan de RUG te vergroten, vaardigheden van studenten en medewerkers op het gebied van diversiteit en inclusie te ontwikkelen en diversiteit te vieren!

Je bent uitgenodigd om deel te nemen aan de vele activiteiten die deze week plaatsvinden. Je kunt bijvoorbeeld:

• Een workshop bijwonen over micro-agressies

• Discussiëren over de ervaringen van medewerkers en studenten over toegankelijkheid van de RUG

• Debatteren over hoe je kunt omgaan met alledaagse dilemma's omtrent diversiteit en inclusie

• Het perspectief van de rector op diversiteit en inclusie aan de RUG horen

• Leren hoe je de LHBTQ+ gemeenschap beter kunt ondersteunen

• Een fototentoonstelling bekijken over de ervaringen van studenten met inclusie of uitsluiting

• Rechtstreeks de uitdagingen en successen ervaren van mensen met een handicap

• Aan een ontsnappingsspel meedoen en samenwerken met een diverse groep van medewerkers en studenten

• Leren hoe je een inclusieve docent kunt zijn

• En nog veel meer!

Het volledige programma en de links voor registratie vind je hier .

Laatst gewijzigd:26 juni 2024 16:07