Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Tijdelijk extra onderwijsruimten in Oude Boteringestraat 18

06 april 2020
In de Oude Boteringestraat 18 worden tijdelijke extra onderwijsruimten gemaakt

Om het tekort aan onderwijsruimten te verminderen – na hervatting van het fysieke onderwijs i.v.m. het coronavirus - gaat de Rijksuniversiteit Groningen tijdelijk extra onderwijsruimten en studielandschap realiseren op de begane grond van de Oude Boteringestraat 18. Nu de Openbare Bibliotheek is verhuisd naar Forum Groningen is die ruimte tijdelijk beschikbaar totdat de Faculteit Rechtsgeleerdheid haar intrede doet. In het project worden in totaal zes extra onderwijsruimtes gerealiseerd. Alle faculteiten kunnen hier vanaf het Academisch Jaar 2020-2021 gebruik van maken.

Op de begane grond wordt ruimte beschikbaar gemaakt voor zes onderwijszalen en studielandschap. Omdat het gebouw slechts één collegejaar beschikbaar is, worden de bouwkundige ingrepen tot een minimum beperkt, maar wel zo dat er een geschikte onderwijsomgeving ontstaat. Alle zalen worden ingericht om flexibel om te kunnen gaan met de ruimte.

Pilotruimte voor Active learning

Tenminste één zaal wordt zo ingericht dat deze uitstekend geschikt is voor Active Learning. In samenwerking met docenten van diverse faculteiten wordt een soort pilotruimte voor Active learning gecreëerd, een belangrijk speerpunt in de Onderwijsvisie uit het Strategisch Plan van de RUG. In deze experimentele ruimte kunnen docenten meer ervaring opdoen met Active learning.

Plattegrond van de begane grond met extra onderwijsruimten
Laatst gewijzigd:06 april 2020 11:34