Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Emotions and identification in interactive groups

29 november 2012

Promotie: mw. A.J. Day, 11.00 uur, Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen

Proefschrift: Emotions and identification in interactive groups

Promotor(s): prof.dr. T. Postmes

Faculteit: Gedrags- en Maatschappijwetenschappen

Emoties belangrijk bij groepsprocessen en -uitkomsten

Het onderzoek van Andrea Day laat zien dat groepsemoties belangrijk zijn voor groepsprocessen en ‐uitkomsten. Zij richtte zich op de veelzijdige relaties die in interactieve groepen bestaan tussen groepsidentificatie, emoties en groepsprocessen. Daaruit blijkt hoe onze verbondenheid met de groep bepaalt hoe we ons in onze groep voelen. Day laat zien hoe groepsidentificatie en emotie in wisselwerking met elkaar invloed uitoefenen op hoe groepsleden informatie verwerken en tot groepsbeslissingen komen. Ook toont ze het niet‐statische karakter van emoties binnen groepen aan, zoals die zich tijdens groepsinteracties ontwikkelen en belangrijke groepsuitkomsten bepalen.

Andrea Day (Ipswich,UK, 1981) studeerde aan Brunel University, UK, waar zij ook haar promotieonderzoek deed. Het werd gefinancierd door Brunel University, Exeter University en de Rijksuniversiteit Groningen. Zij is nu statistisch onderzoeker bij de Britse regering.

Laatst gewijzigd:13 maart 2020 01:00
View this page in: English

Meer nieuws

  • 15 juli 2024

    12 miljoen euro voor onderzoek naar impact groene waterstof

    Een consortium dat onderzoek doet naar de sociaaleconomische impact van waterstof met onder andere onderzoekers van de Rijksuniversiteit Groningen heeft 12 miljoen euro toegekend gekregen van wetenschapsfinancier NWO.

  • 11 juli 2024

    Toegewijde docent en mentor gedecoreerd

    Op donderdag 11 juli 2024 is José Heesink met pensioen gegaan. Tijdens haar afscheid ontving ze een Koninklijke Onderscheiding uit handen van burgemeester Koen Schuiling van de gemeente Groningen.

  • 27 juni 2024

    Oefenen met VR-kleuterklas wint Nederlandse Onderwijspremie 2024

    Het project ‘De Klas op Orde met Virtual Reality’ van de Rijksuniversiteit Groningen heeft de Nederlandse Onderwijspremie 2024 gewonnen. Het project, een samenwerking van onder andere Jolien Mouw, universitair docent Onderwijswetenschappen, en het...