Emotions and identification in interactive groups
Promotie: mw. A.J. Day, 11.00 uur, Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen
Proefschrift: Emotions and identification in interactive groups
Promotor(s): prof.dr. T. Postmes
Faculteit: Gedrags- en Maatschappijwetenschappen
Emoties belangrijk bij groepsprocessen en -uitkomsten
Het onderzoek van Andrea Day laat zien dat groepsemoties belangrijk zijn voor groepsprocessen en ‐uitkomsten. Zij richtte zich op de veelzijdige relaties die in interactieve groepen bestaan tussen groepsidentificatie, emoties en groepsprocessen. Daaruit blijkt hoe onze verbondenheid met de groep bepaalt hoe we ons in onze groep voelen. Day laat zien hoe groepsidentificatie en emotie in wisselwerking met elkaar invloed uitoefenen op hoe groepsleden informatie verwerken en tot groepsbeslissingen komen. Ook toont ze het niet‐statische karakter van emoties binnen groepen aan, zoals die zich tijdens groepsinteracties ontwikkelen en belangrijke groepsuitkomsten bepalen.
Andrea Day (Ipswich,UK, 1981) studeerde aan Brunel University, UK, waar zij ook haar promotieonderzoek deed. Het werd gefinancierd door Brunel University, Exeter University en de Rijksuniversiteit Groningen. Zij is nu statistisch onderzoeker bij de Britse regering.
Laatst gewijzigd: | 13 maart 2020 01:00 |
Meer nieuws
-
27 juni 2024
Oefenen met VR-kleuterklas wint Nederlandse Onderwijspremie 2024
Het project ‘De Klas op Orde met Virtual Reality’ van de Rijksuniversiteit Groningen heeft de Nederlandse Onderwijspremie 2024 gewonnen. Het project, een samenwerking van onder andere Jolien Mouw, universitair docent Onderwijswetenschappen, en het...
-
17 juni 2024
De Young Academy Groningen verwelkomt zeven nieuwe leden
Na de zomer verwelkomt de Young Academy Groningen opnieuw zeven nieuwe leden. Hun onderzoek bestrijkt een breed scala van onderwerpen, variërend van spraaktechnologie tot de filosofie van ethiek en politiek en de polymeerchemie.
-
11 juni 2024
Van de basisschool naar het voortgezet onderwijs: een nieuw begin
Sofie Lorijn onderzoekt de relaties tussen leeftijdgenoten bij de overstap van de basisschool naar de middelbare school. Ze vertelt ons wat haar bevindingen zijn.