Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Riko Ooijevaar wint Leeflang Scriptieprijs 2010

07 april 2010
Peter Verhoef overhandigt de scriptieprijs aan Riko Ooijevaar
Peter Verhoef overhandigt de scriptieprijs aan Riko Ooijevaar

Voor zijn scriptie "Social networks - The search for social capital" heeft student Riko Ooijevaar de Leeflang Scriptieprijs van de vakgroep Marketing van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde gewonnen. Deze prijs voor de beste marketingscriptie geschreven door een RUG student wordt sinds 2002 jaarlijks uitgereikt. De winnaar ontvangt een bedrag van 1000 Euro.

 

Riko heeft de prijs uitgereikt gekregen door juryvoorzitter professor Verhoef op 25 maart, tijdens het congres van MARUG, de Marketing Associatie Rijksuniversiteit Groningen. De scriptie, die in samenwerking met KPN ontstaan is, dingt als Groningse inzending mee naar de Nationale Marketingscriptieprijs. 

Het juryrapport vermeldt: "Riko voegt in zijn scriptie interacties in social networks als een nieuwe dimensie toe aan klantsegmentatiemodellen en slaat hiermee een brug tussen theorie en praktijk. Deze scriptie is uit wetenschappelijk en praktijkgericht oogpunt zeer vernieuwend, en tegelijkertijd direct toepasbaar in de praktijk. Een scriptie met een hoog niveau, qua onderwerp, aanpak en uitvoering. " De jury bestond uit: Peter C. Verhoef (jury- en vakgroepvoorzitter), Tom Wilms (Grolsch), Edwin Kooge (Micompany), Tammo H.A. Bijmolt (hoogleraar FEB), Jenny van Doorn (jurysecretaris en universitair docent FEB).

 

Leeflangprijs

De scriptieprijs is in 2002 ingesteld ter ere van het 25-jarig ambtsjubileum van Prof. dr. P.S.H. Leeflang, Frank M. Bass professor of Marketing aan de FEB. 

Er waren dit jaar 10 scripties genomineerd als kanshebbers en de jury vond het algehele niveau van de inzendingen dit jaar zeer hoog. Nummer twee werd Yory Wollerich, die samen met Riko duidelijk boven de anderen uitstak. Zijn scriptie was getiteld: Return on Advertising. Market-Response Study About the Effect of Advertising Expenses per Media Channel on Sales. Nummer drie werd Michelle Belt met haar scriptie “How to Drive Your Customer Metrics?”.

Laatst gewijzigd:31 januari 2018 11:54
View this page in: English

Meer nieuws

  • 01 oktober 2024

    Oratie Milena Nikolova: The Economics of Happiness

    Op vrijdag 11 oktober 2024 houdt hoogleraar Milena Nikolova haar oratie voor de Aletta Jacobs leerstoel in ‘the Economics of Well-being’. In haar oratie verkent Nikolova de economie van het geluk, waarbij ze de historische wortels en de moderne...

  • 23 september 2024

    Erik Buskens nieuwe wetenschappelijk directeur a.i. Aletta Jacobs School of Public Health

    Op voordracht van het College van Bestuur van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) is Erik Buskens per direct de nieuwe wetenschappelijk directeur van de Aletta Jacobs School of Public Health (Aletta).

  • 17 juli 2024

    Veni-beurzen voor tien onderzoekers

    Aan tien onderzoekers van de Rijksuniversiteit Groningen en het UMCG is een Veni-beurs van maximaal 320.000 euro toegekend. De Veni-beurzen worden jaarlijks toegekend door de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk onderzoek (NWO) en zijn...