Over ons Faculteit der Letteren Onze faculteit Actueel

Twee Letteren studenten genomineerd voor Noorden Digitaal Talent Award

04 februari 2021

Twee RUG-studenten van de Faculteit der Letteren zijn dit jaar genomineerd voor de Noorden Digitaal Talent Award. Noorden Digitaal, een netwerkorganisatie voor de digitale samenleving, biedt met deze prijs studenten en leerlingen uit Groningen, Friesland en Drenthe een podium om hun digitale ontdekkingen en oplossingen breed onder de aandacht te brengen. De gelukkige genomineerden zijn Yulia Akinina en Leonardo Arriagada.

Akinina heeft een idee voor een digitale oplossing voor diagnostiek van taalstoornissen: een meertalige Token Test. De Token Test is de meest gebruikte test in de taaldiagnostiek na een beroerte en bestaat al sinds de jaren 60. De Token Test app is een implementatie van de verkorte Token Test voor de diagnose van afasie een taalstoornissen. Arriagada wil meer licht schijnen op de creatieve capaciteiten die computers ook kunnen hebben. Hun videopitches zijn te zien op de website van Noorden Digitaal.

Stemmen
De Noorden Digitaal Talent Award bestaat uit een prijs van een vakjury en een publieksprijs voor het project met de meeste stemmen. Tot en met zondag 7 februari kan er nog gestemd worden via de website!

Prijsuitreiking
Demissionair staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken en Klimaat maakt op woensdag 10 februari om 16.00 uur via een livestream de winnaars bekend tijdens de landelijk conferentie Nederland Digitaal.

Laatst gewijzigd:04 februari 2021 17:29