Over ons Faculteit der Letteren Letterenfestival Workshops

Een nieuwe blik op gendergelijkheid in stripverhalen

Wist je dat graphic novels vaak ideologische boodschappen bevatten, verborgen in beelden en woorden? In deze workshop laat Maria Pilar Milagros zien hoe genderrollen en gendergerelateerd geweld worden weergegeven in een aantal graphic novels die door vrouwen zijn geschreven. Met deze beelden als uitgangspunt creëert ze ruimte voor je eigen begrip van genderrollen en bespreekt ze relevante maatschappelijke kwesties, zoals gendergerelateerd geweld.

Voorafgaand aan Pilars workshop zal Rodrigo Gonzalez Alvarez, ook lid van het Center for Gender Studies (net als Morana Lukač), het werk belichten dat het centrum in het verleden heeft gedaan en de richting die het naar verwachting in de toekomst zal inslaan. Jouw input is meer dan welkom.

Workshop door dr. Maria Pilar Milagros.

NB: Het festivalprogramma met de precieze tijden van alle activiteiten en evenementen komt begin september online.

Laatst gewijzigd:12 juli 2024 11:04