Expertisecentrum In the LEAD
Header image In the LEAD

Interview Janka Stoker: ‘HEIMWEE NAAR OBAMA? WEL EEN BEETJE, JA’

Datum:09 januari 2019

Wat is nu goed leiderschap? Stapels managementboeken zijn hier al over geschreven. Maar zorgen deze ook voor beter leiderschap binnen organisaties? Vaak niet, stellen Janka Stoker en Harry Garretsen van de Rijksuniversiteit Groningen in het recent verschenen boek ‘Goede leiders zweven niet’.

Prof.dr. Janka Stoker en haar collega prof.dr. Harry Garretsen zijn grondleggers van het expertisecentrum In the LEAD, dat drie jaar geleden binnen de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) werd opgericht. Het centrum richt zich op onderzoek en onderwijs op het gebied van leiderschap, met als doel om een brug te slaan tussen wetenschap en de ‘buitenwereld’. Op de website rug.nl/inthelead publiceren de twee auteurs regelmatig blogs en opiniestukken waarin zij actuele gebeurtenissen koppelen aan wetenschappelijk onderzoek. Van daaruit ontstond het idee om een boek te schrijven, waarin zij aan de hand van verschillende praktijkvoorbeelden duidelijk maken dat goede  leiders nooit losstaan van hun omgeving.

Koos Plegt interviewde Janka Stoker voor het magazine Deal!. Lees het volledige interview hier.