Expertisecentrum In the LEAD
Faculteit Economie en Bedrijfskunde
Expertisecentrum In the LEAD Blog
Header image In the LEAD

Zo motiveer je medewerkers om beter te presteren

Datum:11 mei 2017

Een goede leider motiveert zijn medewerkers. Je kan er voor kiezen om individuele prestaties te belonen met geld. Of nog een stapje verder te gaan en medewerkers te motiveren om voor een groter belang te werken. ‘Dat heet transformationeel leiderschap en daarmee bereik je vaak betere resultaten’, zegt Janka Stoker, hoogleraar leiderschap en organisatieverandering aan de Rijksuniversiteit Groningen.

Leidinggevenden hebben grote invloed op de motivatie van medewerkers. Slecht leiderschap is volgens Stoker één van de belangrijkste redenen dat mensen op zoek gaan naar een nieuwe baan. Goede leiders weten daarentegen te motiveren en de prestaties van hun medewerkers te verbeteren. ‘Motivatie zit in de eerste plaats in mensen zelf, maar leidinggevenden hebben wel degelijk invloed’, zegt Stoker.

Lees hier het volledige artikel van Management Team.

(Bron: https://www.mt.nl/)