Over ons Profiel Internationalization

Summer School Groningen-Gadjah Mada over waterstofenergie van start in Yogyakarta

Openingsevenement van de RUG-UGM-hub voor 'Future Human Welfare'
20 augustus 2024
foto van ceremoniële opening
Prof. Ova Emilia, rector van de Universitas Gadjah Mada, opent officieel de Summer School met een slag op de gong, in het gezelschap van prof. Bayu Jayawardhana (midden) namens de RUG en Yvonne Klerks (tweede van rechts) namens de Nederlandse ambassade.

De Rijksuniversiteit Groningen (RUG) en de de Universitas Gadjah Mada (UGM) lanceerden deze week in Yogyakarta een nieuw initiatief, de hub voor ‘Future Human Welfare’ met een gezamenlijke Summer School die gehouden wordt op de campus van de UGM. De Summer School, “De rol van waterstof bij de energietransitie: perspectief en uitdagingen” genaamd, wordt georganiseerd in samenwerking met de Wubbo Ockels School for Energy and Climate. Vooraanstaande belanghebbenden in Indonesië, onder wie professionals uit de energiesector alsook studenten en medewerkers van de UGM, gaan gezamenlijk onderzoeken welke rol waterstof zou kunnen spelen bij de energietransitie in Indonesië.

Lees voor meer informatie het volledige nieuwsartikel (Engelstalig).

Neem voor meer informatie contact op met:

• Karen Voskamp, Institute Manager bij Engineering and Technology Institute Groningen (ENTEG)

• Liza ten Velde, Policy Advisor Internationalization bij de Faculty of Science and Engineering

• John Falvey, International Policy Advisor (Oceanië en Zuidoost-Azië) bij de afdeling International Strategy and Relations.

De vertegenwoordigers samen
Vertegenwoordigers van de ECADIN (onder wie medeoprichter Syarif Riyadi), de RUG (academisch ambassadeur prof. Bayu Jayawardhana) en de UGM (rector prof. Ova Emilia) presenteren het Memorandum of Understanding.
Laatst gewijzigd:22 augustus 2024 13:23