Profileren? Hoe dan?
Een herkenbaar visueel profiel kan helpen om de kwaliteit van je onderwijs, onderzoek of diensten te koppelen aan je eigen organisatieonderdeel en aan het moedermerk (de RUG). Daarmee werk je aan je reputatie.
Bij de RUG kan iedereen een deel van ons verhaal vertellen. Om dat verhaal herkenbaar te houden, hebben we regels en richtlijnen. Zo mag je als organisatie-onderdeel geen eigen logo ontwikkelen (= symbool + woordbeeld of alleen een woordbeeld) en moet je werken met RUG-kleuren en -fonts. Gelukkig zijn er nog heel wat mogelijkheden om een herkenbaar visueel profiel te ontwikkelen!
Hieronder een overzicht voor een indruk van de opties. Het is heel lastig om in kort bestek alle (on)mogelijkheden op een rij te zeggen. Graag worden we daarom gelijk bij de start van het denkproces betrokken.
Een herkenbaar visueel profiel
Binnen de RUG-huisstijl zijn er op verschillende kanalen en in verschillende middelen profileringsmogelijkheden in de logo- en naamzone, in het ‘middenveld’ en in de balk onderaan. Overigens gelden voor sommige kanalen en middelen specifieke regels, zoals voor de website en sociale media.
Laatst gewijzigd: | 19 december 2024 16:37 |