Over ons Organisatie Diensten en services Teaching Academy Groningen

Vanaf:ma 09-09-2024
Tot en met:ma 16-12-2024
Waar:TBA

Doe mee aan een of meer van de vijf modules van het EQUiiP programma voor voortdurende professionele ontwikkeling. De modules worden georganiseerd in een interactieve workshopvorm waarin deelnemers worden uitgenodigd om hun onderwijspraktijk in te brengen en te delen. Je kunt je inschrijven voor één of meer modules, die je in willekeurige volgorde kunt volgen. Er is een optie om een Proof of Competence-certificaat te behalen als er meer modules worden gevolgd. De doelgroep voor deze sessies zijn docenten en onderwijsontwikkelaars die geïnteresseerd zijn in het uitbreiden van hun inclusieve (onderwijs)praktijken in diverse klaslokalen (bijv. etniciteit, eerstegeneratiestudent, neurodiversiteit, etc.).

• Module 'Inleiding tot inclusief lesgeven in diverse klaslokalen': 9 september van 9.00 - 12.00 uur

In deze module bespreek je algemene concepten over inclusie en diversiteit en raak je vertrouwd met algemene principes voor inclusief lesgeven in diverse klaslokalen. Het doel van de module is om een gemeenschappelijk begrip van algemene terminologie te creëren en individuele agency te definiëren om effectief de onderwijs- en leerpraktijken te verbeteren. Bekijk voor meer informatie over de inhoud van de module deze korte video en/of lees de thematische tekst.

• Module 'Inclusief geïnternationaliseerd cursusontwerp': 23 september van 9.00 - 12.00 uur

In deze module verken je op interactieve wijze manieren om het ontwerp van de cursus die je geeft te internationaliseren en diversifiëren door ideeën over inclusief leren, pedagogische benaderingen en beoordelingspraktijken uit te wisselen. Het doel van deze module is om constructieve afstemmingsmogelijkheden te bespreken van interculturele en mondiale competenties, onderwijs- en leeractiviteiten en beoordeling die relevant zijn voor uw studenten en hun inzetbaarheid. Bekijk voor meer informatie over de inhoud van de module deze korte video en/of lees de thematische tekst.

• Module 'Dynamiek in groepswerk': 25 oktober 9.00 - 12.00 uur

In deze module verken je dimensies van diversiteit en inclusie met een specifieke focus op het vormen van groepen en het faciliteren van (intercultureel) groepswerk. Het doel van deze module is om vragen te bespreken zoals hoe je groepsdynamiek kunt faciliteren om zinvolle interactie en doelgerichte samenwerking tussen diverse studenten te bevorderen. Bekijk voor meer informatie over de inhoud van de module deze korte video en/of lees de thematische tekst.

• Module 'De rol van taal in de klas': 15 november 9.00 - 12.00 uur

In deze module denk je na over de rol van taaldiversiteit in de meertalige/diverse klas en bespreek je onderwijsstrategieën die het leren in een dergelijke omgeving ondersteunen. Het doel van deze module is om na te denken over de impact van de taal in de klas (Nederlands, Engels, enz.) wanneer rekening wordt gehouden met de diversiteit van de eerste talen en achtergronden van leerlingen en docenten, en om te zien hoe we deze meertaligheid in de klas als hulpmiddel kunnen gebruiken. Voor meer informatie over de inhoud van de module, bekijk deze korte video en/of lees de thematische tekst.

• Module 'Inclusief Beoordelen': 16 december 9.00 - 12.00 uur

In deze module bespreek je enkele ideeën over hoe we ervoor kunnen zorgen dat alle studenten de mogelijkheid hebben om hun prestaties in het kader van de beoogde leerresultaten aan te tonen en bewijs te leveren van hun leervorderingen. Hoewel het niet mogelijk is om aan de behoeften van elke student te voldoen, zijn er mogelijke aanpassingen die we kunnen maken ten gunste van een bredere groep studenten en die bijdragen aan een inclusieve leeromgeving. Dit is een nieuwe module die de andere 4 Equipping-modules aanvult.

Deze modules worden georganiseerd door Equipping aan de Teaching Academy Groningen (TAG).