Over ons Actueel Nieuws

Rijksuniversiteit Groningen en Deloitte Nederland tekenen intentieverklaring om een nauwere samenwerking te bevorderen

07 september 2023
Jouke de Vries en Hans Honig, CEO Deloitte Nederland tekenen de intentieverklaring.

De Rijksuniversiteit Groningen (RUG) en Deloitte Nederland hebben op 7 september 2023 een intentieverklaring getekend om een nauwere samenwerking te bevorderen. De ondertekening vond rond het middaguur plaats in het House of Connections aan de Grote Markt in Groningen. De RUG werd vertegenwoordigd door collegevoorzitter Jouke de Vries en namens Deloitte tekenden Hans Honig, CEO Deloitte Nederland, en Harvey Christophers, Lead Partner Sustainability, de intentieverklaring.

Sustainable Development Goals

De nauwere samenwerking tussen beide partijen staat in het teken van enkele Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties en spitst zich in eerste instantie voornamelijk toe op de energietransitie, waaronder ‘groene waterstof’. De samenwerkingsovereenkomst komt voort uit de gedeelde overtuiging dat door het bundelen van expertise, middelen en netwerken, zowel de RUG als Deloitte Nederland de capaciteit hebben om een substantiële bijdrage te leveren aan het verwezenlijken van deze SDG’s.

Samenwerking

Jouke de Vries kijkt uit naar een verdere samenwerking tussen beide partijen: ‘Al eerder hebben Deloitte en Campus Fryslân en de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen samengewerkt. De samenwerking smaakte naar meer, vandaar deze Letter of Intent tussen de Rijksuniversiteit Groningen en Deloitte.’

De RUG en Deloitte werken op dit moment al samen binnen Chapter Zero Nederland, de Nederlandse afdeling van het Climate Governance Initiative (GCI). Binnen Chapter Zero organiseren Faculteit Campus Fryslân en Deloitte Nederland samen ‘Living Labs’ voor studenten van de RUG. Daarnaast organiseren de University of Groningen Business School (UGBS), onderdeel van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde (FEB), Campus Fryslân en Deloitte samen ‘Executive Learning Sustainability-programma’s’ voor directeuren en partners van Deloitte en andere grote bedrijven.

decoratieve afbeelding
Laatst gewijzigd:11 september 2023 12:31