Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Praktische zaken Waar vindt u ons H. (Hamed) Seddighi Khavidak, PhD

Speerpunten

Dr. Hamed Seddighi is postdoctoraal onderzoeker aan de Rijksuniversiteit Groningen op de afdeling Klinische Psychologie en Experimentele Psychopathologie. Hij promoveerde in 2022 binnen de Campus Fryslan van de Rijksuniversiteit Groningen (afdeling Bestuur en Innovatie). Zijn onderzoeksinteresse gaat vooral uit naar de geestelijke gezondheid van kinderen en jongeren die worden blootgesteld aan verschillende stressvolle levensgebeurtenissen (waaronder de aardbevingen in Groningen). Hij presenteerde op verschillende prestigieuze nationale en internationale wetenschappelijke bijeenkomsten. Hij is de Associate Editor van het Disaster Medicine en Public Health Preparedness Journal (Cambridge Publication). Hij werkte als ad-hoc reviewer voor wetenschappelijke tijdschriften. Hij heeft peer-reviewed wetenschappelijke artikelen gepubliceerd.

Naast zijn academische werk heeft hij tien jaar ervaring opgedaan als leidinggevende bij de Iraanse Rode Halve Maan (gelijk aan het Rode Kruis). Gedurende deze tien jaar werkte hij samen met verschillende internationale humanitaire organisaties zoals UNICEF, ICRC en het Mental Health and Psychosocial Support Centre van de IFRC (International Federation of Red Cross and Red Crescent Societies). Daarnaast was hij decaan van de Red Cross Applied Science University in Iran (provincie Yazd). Hij hielp met de ontwikkeling van 9 bachelorprogramma's waarmeehet.

Publicaties

Child Abuse in Natural Disasters and Conflicts: A Systematic Review

A Safe Home? A Qualitative Study into the Experiences of Adolescents Growing Up in the Dutch Area Impacted by Earthquakes Induced by Gas Extraction

Psychosocial Safety Climate of Employees During the COVID-19 Pandemic in Iran: A Policy Analysis

Trust in Humanitarian Aid from the Earthquake in 2017 to COVID-19 in Iran: A Policy Analysis

The effect of social determinants of health on quality of life among Afghan refugees in Iran during the COVID-19 pandemic: a path analysis

Education of Afghan refugee children in Iran: A structured review of policies

eHealth tools to assess the neurological function for research, in absence of the neurologist: a systematic review, part I (software)

Indigenous communities and climate-related hazards: A protocol for a systematic review

Clinical and Socio-Demographic Variables Associated With Long COVID-19: A Cross-Sectional Study

Non-formal disaster education programs for school students in Iran: A qualitative study of the challenges experienced by stakeholders

Lees meer

Pers/media

Role of Youth in changing behaviors

Investing for tomorrow: Red Cross strategies in different countries for youth participation