Skip to ContentSkip to Navigation
About us Practical matters How to find us prof. dr. M.W.G. (Marijn) van Dijk

Publications

Complex Dynamic System Theory and Language Learning

Teacher-student interactions of autistic adolescents: Relationships between teacher autonomy support, structure, involvement and student engagement

A Screening Instrument for Trauma-Related Behavior Among Young Primary School Students: Development and Validation of the RaPTOSS

Complex dynamic systems theory as a foundation for process-oriented research on second language development

Differences in Well-Being at School Between Young Students With and Without a Refugee Background

Leer- en ontwikkelingsproblemen in de kindertijd: a question of time

Not stages, but variability ranges?: Cognitive variability bridging complexity science and 'Piaget’s new theory'

Not stages, but variability ranges?: Cognitive variability bridging complexity science and 'Piaget's new theory'

A multi-informant, multi-method study into the mental health and well-being of Dutch children and adolescents: Ieder Kind Is Anders

Discordance between Adolescents and Parents in Functional Somatic Symptom Reports: Sex Differences and Future Symptom Prevalence

Press/media

de Volkskrant Films in oorspronkelijke taal: daar leren kinderen het meest van

Laat kinderen films kijken in de oorspronkelijke taal, daar leren ze het meest van

Een hoog stemmetje opzetten bij kinderen en ouderen: hoe (in)effectief is dat?

Opvoeden: ‘Poep, plas, piemel!’ Hoe je als ouder omgaat met de vieze woorden-fase

Big study to understand the experience of happiness in Dutch children and adolescents

RUG start onderzoek naar geluksgevoel Nederlandse kinderen en jongeren

RUG start onderzoek naar psychisch welzijn Nederlandse jeugd

Zo sleep je je kids door thuisisolatie heen: 'Er is ook zoiets als 'good enough-parenting''

RUG starts study into the psychological well-being of Dutch youth