Maatschappij/bedrijven House of Connections

Wie is wie @ House of Connections

Het ‘Groot Handelshuis’ (de voormalige V&D) midden in de stad Groningen is de perfecte plek om verbinding te maken met intern partijen, externe kennisinstellingen en derden. De locatie moet uitgroeien tot een verzamelplek van vernieuwend onderwijs en onderzoek, en tevens ruimte bieden aan publieksactiviteiten zoals presentaties van regionale werkgevers voor studenten of lezingen over onderzoek naar regionaal maatschappelijke kwesties.

In het nieuwe onderkomen, met als werktitel ‘House of Connections’, verenigt de RUG straks alle medewerkers van haar zogenoemde ‘verbindende voorhoede’. Die bestaat uit de vier interdisciplinaire schools (op het gebied van gezondheid, energie, duurzame ontwikkeling, en digitalisering en kunstmatige intelligentie), netwerkorganisatie de Universiteit van het Noorden, de jonge talentvolle onderzoekers van de Young Academy, onderwijsinnovatieplatform de Teaching Academy, het Europese universitaire samenwerkingsverband Enlight en de universitaire Impactorganisatie.

Laatst gewijzigd:08 juni 2023 10:17