OsgLODeditor
06 juni 2005
Het HPC&V gebruikt het OpenSceneGraph formaat om VR-applikaties te bouwen. Om een goede performance te krijgen dienen ver weg gelegen objecten uit minder details te zijn opgebouwd dan dichter bij gelegen objecten. Daarom moet elk object verschillende levels of detail (LOD) kennen waaruit een keuze wordt gemaakt al naar gelang de afstand tot het gezichtspunt. Met de OsgLODeditor kan men de afstand instellen waarbij van LOD wordt veranderd. Martijn Kragtwijk schreef deze handige tool. De OsgLODeditor is open-source software, die gratis is te downloaden.
Laatst gewijzigd: | 04 oktober 2024 12:39 |
Meer nieuws
-
16 december 2024
Jouke de Vries: ‘De universiteit zal wendbaar moeten zijn’
Aan het einde van 2024 blikt collegevoorzitter Jouke de Vries terug op het afgelopen jaar. Daarbij gaat hij in op zijn persoonlijke hoogte- en dieptepunten en kijkt hij vooruit naar de toekomst van de universiteit in financieel moeilijke tijden.
-
10 juni 2024
Om een wolkenkrabber heen zwermen
In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...