Onderdeel van Rijksuniversiteit Groningen
Science LinX Science LinX nieuws

Een dag student

24 november 2015

De een dag student dagen van de faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen zijn weer begonnen en zijn een groot succes! Alle dagen zitten volgeboekt met enthousiaste studiekiezers.

Practicum scheikunde tijdens Een dag student | Foto Science LinX

Op 12 november was de eerste een dag student, van Scheikunde/Scheikundige Technologie. De 48 deelnemers kwamen zoals gewoonlijk uit het hele land. Twee gemotiveerde deelnemers uit Delft waren al vanaf kwart over vijf ‘s morgens onderweg om vooral op tijd aanwezig te zijn. Ze werden wel goed wakker gehouden met inspirerende minicolleges van onderzoekers Otten en Pescarmona.

Voor sommige deelnemers werd de keuze tussen Scheikunde of Scheikundige Technologie eenvoudig, maar anderen vonden beide sprekers even interessant. Later op de dag kregen ze nog een werkcollege en dat altijd geliefde onderdeel, het practicum. Met dit keer als onderwerp: fluorescente kleurstof.

Alleen voor de Een dag student Wiskunde en Technische Wiskunde op 9 december kun je je nog inschrijven. Vanaf 11 januari opent de inschrijving voor de tweede ronde Een dag student in het voorjaar.

Laatst gewijzigd:19 september 2017 12:23