Onderzoek Urban and Regional Studies Institute Duurzame netwerken

10 jaar samenwerking RWS - RUG Verslag Symposium Duurzame Netwerken

De samenwerking tussen de Rijksuniversiteit Groningen en Rijkswaterstaat op het gebied van duurzame ontwikkeling van infrastructuur netwerken bestond afgelopen november 10 jaar.

Wat begon als een start-up met de inaugurele rede van Jos Arts als bijzonder hoogleraar ‘Milieu en Infrastructuurplanning’ in november 2007 is inmiddels uitgegroeid tot een stevig instituut van hoogleraren, post-docs en promovendi gekoppeld aan een netwerk van practitioners. De samenwerking beoogt wetenschappelijk ontwikkelde kennis te koppelen aan de praktijk van infrastructuurplanning en -ontwikkeling. Immers niets is zo praktisch als een goede theorie.

De 10 jaar samenwerking heeft geleid tot een scala aan (promotie)onderzoeken op uiteenlopende onderwerpen als gebiedsgerichte infrastructuurplanning, meerwaardecreatie, publiek-private samenwerking, project- en programmamanagement en beleving van snelwegen.

Keynote en sessies

Onderstaand volgt een kort beeld verslag van dit symposium. Download ook het uitgebreide beeldverslag.

Velen kwamen met de OV fiets.
Presentatie over watermanagement door Britta Restemeyer.
Noord Nederland als resilient region, een workshop die met veel plezier werd gegorganiseerd door dr. ir. Cors van den Brink.
Overleg onder workshop deelnemers.
Laatst gewijzigd:19 december 2017 14:08