Nieuwe UGP publicatie: Differentiated Instruction in Teaching from the International Perspective

Bij University of Groningen Press (UGP) is het boek Differentiated Instruction in Teaching from the International Perspective: Methodological and empirical insights gepubliceerd geschreven door Ridwan Maulana, Michelle Helms-Lorenz, Peter Moorer; Annemieke Smale-Jacobse en Xiangyuan Feng (allemaal van de Rijksuniversiteit Groningen).
Dit boek rapporteert de bevindingen van een grootschalig project over gedifferentieerde instructie in verschillende onderwijssystemen en geeft een cijfermatige analyse van de systemen, de verschillen, de veranderingen en de verschillende mate van betrokkenheid van leerlingen. De resultaten zijn relevant voor onderzoek, praktijk en beleid.
Dit boek is open access gepubliceerd dankzij de financiële steun van het Open Access Boekenfonds van de Rijksuniversiteit Groningen en het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO).
Laatst gewijzigd: | 20 september 2023 14:43 |
Meer nieuws
-
24 maart 2025
RUG 28e in World’s Most International Universities 2025 ranglijst
De Rijksuniversiteit Groningen is door Times Higher Education gerangschikt op de 28e plek in de World’s Most International Universities 2025 ranglijst. Daarmee laat de RUG instellingen als MIT en Harvard achter zich. De 28e plek betekent een stijging...
-
05 maart 2025
Vrouwen in de wetenschap
De RUG viert Internationale Vrouwendag met een bijzondere fotoserie: Vrouwen in de wetenschap.
-
16 december 2024
Jouke de Vries: ‘De universiteit zal wendbaar moeten zijn’
Aan het einde van 2024 blikt collegevoorzitter Jouke de Vries terug op het afgelopen jaar. In de podcast gaat hij in op zijn persoonlijke hoogte- en dieptepunten en kijkt hij vooruit naar de toekomst van de universiteit in financieel moeilijke tijden...