Rosalie Koolhoven lid van BSI Steering Group voor deeleconomie-norm
Rosalie Koolhoven (IT-recht – Transboundary Legal Studies) is lid geworden van de British Standards Institute ‘Steering Group’ voor de deeleconomie. Het British Standards Institute is de Britse evenknie van het Nederlandse NEN voor de normalisatie van o.m. informatietechnologie (Nederlands Normalisatie-instituut).
Zij zal deel uitmaken van de stuurgroep die het opstellen van een PAS (Publicly Available Specifications) voor deeleconomie-platforms tot doel heeft.De PAS is een consultatiedocument dat betrekking heeft op consumentenveiligheid, managementactiviteiten, risicobeheer, evaluatie en verbetering van de platformdienst.
Een organisatie of vereniging die gestandaardiseerde best practices over een bepaald onderwerp wil vastleggen, kan een PAS laten ontwikkelen als norm gebaseerd op het British Standards-model. De PAS kan in een later stadium dienen als Britse norm, of deel uitmaken van de Britse inbreng in de ontwikkeling van een Europese of internationale norm.
De ontwikkeling van dit normdocument voor deeleconomie-platforms wordt gesponsord door het Japanese Industrial Standards Committee en Japanese Standards Association.
Dit bericht is geplaatst door de Faculteit Rechtsgeleerdheid.
Laatst gewijzigd: | 10 januari 2022 14:51 |
Meer nieuws
-
18 november 2024
Groter dan femicide alleen - de rol van gender in geweld
In de media en in de politiek is er steeds meer aandacht voor femicide. Zo is er een wetsvoorstel om psychisch geweld strafbaar te stellen. Martina Althoff, universitair hoofddocent Criminologie, juicht dat toe, maar is tegelijkertijd ook kritisch....
-
09 oktober 2024
Het afnemen van getuigenverklaringen in strafzaken automatiseren met behulp van AI
Kan het afnemen van getuigenverklaringen in strafzaken worden geautomatiseerd met behulp van kunstmatige intelligentie (AI)? De Rijksuniversiteit Groningen (RUG), Capgemini Nederland en Scotty AI hebben vandaag een letter of intent getekend om...
-
17 september 2024
Auto's zonder bestuurder: wie is er aansprakelijk als het misgaat?
Zelfrijdende auto’s worden de komende jaren mogelijk steeds meer onderdeel van het straatbeeld. Maar wie is er aansprakelijk als het fout gaat?